علی اصغر اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت طرح کاداستر و همچنین قانون جامع حدنگار اظهارکرد: تمام اسناد مالکیت دفترچه ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، ظرف مدت پنج سال باید به سند تک برگی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.
اسدی گفت: از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال است.
وی از دیگر مزایای سند کاداستر ارتقای امنیت و آرامش روانی، کاهش اشتباهات حذف نوشتار های دستی،تحویل اسناد مالکیت به درب منازل مالکیین، شفاف سازی امور و بروز رسانی اطلاعات مالکیت را برشمرد.
اسدی در ادامه خواستار مراجعه مالکین به ادارات ثبت اسناد واملاک در شهرستان محل وقوع ملک جهت تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگ را شد و افزود:اسناد مالکیت در کمترین زمان ممکن صادر و به مراجعین تحویل می شود.
وی گفت: اکنون و براساس قرارداد منعقده با اداره کل پست معاملات صورت گرفته دردفاتر اسناد رسمی که دارای سند تک برگ هستند درکمتر از 48 ساعت صادر و به وسیله ماموران پست درب منزل به مالکین تحویل می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.