احمد کنعانی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا عملکرد در هر هکتار را 7 کیلو گرم سرگل و 560 کیلو گرم گل عنوان و بیان کرد میزان گل برداشت شده طی سال گدشته 570 تن و سرگل 7 تن بود.
وی در ادامه گفت: افزایش واحدهای صنایع تبدیلی در حوزه فرآوری زعفران رویکردشهرستان در 2تا 3 سال آینده برای کمک به تکمیل زنجیره ارزش این محصول کشاورزان است.
رئیس جهاد کشاورزی فاروج گفت: امسال هم سطح زیر کشت زعفران شهرستان افزایش یافت تا همچنان فاروج پیشگام در تولید این محصول در استان باشد.
وی افزود: سطح زیر کشت زعفران شهرستان به 1950 هکتار رسیده که از این مقدار 1600 هکتار بارور است.
این مسئول افزود: برای تکمیل زنجیره ارزش این محصول تاکنون تا 7 تن مجوز ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی صادر شده است که تاکنون 3فقره پروانه بهره برداری دریافت کرده اند .
وی گفت: هدفگذاری در این حوزه این است که ظرف 2تا 3 سال آینده 50درصد تولیدات شهرستان در این واحدها فرآوری و بسته بندی و به بازار عرضه شود .
کنعانی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط 20 درصد تولیدات شهرستان را واحدهای فرآوری پوشش می دهند بیان داشت: واحدهایی که مجوز تاسیس دریافت کرده اند هر کدام با ظرفیت یک تن فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی گفت: در شرایط فعلی فقط 30 درصد این محصول در شهرستان می ماند و بقیه تولیدات به استان های دیگر گسیل داده می شود.
وی از برگزاری جشنواره زعفران در شهرستان خبرداد وگفت: جزئیات بیشتر این برنامه در روزهای آتی و بعد از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی می شود.
برداشت زعفران از نیمه دوم مهرماه در شهرستان فاروج آغاز شده است و تا اواسط آبان ادامه دارد.
9.4 درصد کل ارزش اقتصادی حوزه کشاورزی و21.5درصد تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان فاروج است این در حالیست که شهرستان 18.9 درصد از سطح کشت باغ ها و زمین های زراعی استان را به خود اختصاص داده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.