به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه دخترانه فرزانگان بجنورد اظهار کرد: باید در تمام حوزه ها مقاوم و غنی شویم تا دشمن نتواند ما را از پا درآورد.
وی با بیان اینکه امروز ایران در عرصه علم و دانش به رشد قابل قبول رسیده و دشمن می داند با چه کشوری طرف است افزود: دشمن پس از انقلاب با ما سر مخالفت دارد و نمی خواهد ما روی پای خود بایستیم و در این باره، ترس او از بمب اتم نیست بلکه ترس او از مغزهای متفکر و توسعه علمی است.
وی در بخش دیگر سخنان خود آموزش و پرورش را سرمایه دارترین بنگاه عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش بزرگ ترین سرمایه ها را در اختیار دارد و باید با اقتدار و بر اساس دانش کشور را در برابر عربده های دشمن مصون کرد.
یعقوبی با بیان اینکه احترام به روز اول مهر احترام به توسعه پایدار کشور است افزود: احترام به روز اول مهر، احترام به علم، دانش، انسانیت و توسعه پایدار کشور است.

* اعتبارات آموزش و پرورش در دولت یازدهم 2 برابر شد
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اینکه تا یک درصد از منابع بانک ها، شرکت های دولتی و موسسه های وابسته به دولت به آموزش و پرورش تزریق می شود گفت: این امر در کمیسیون مربوط مصوب شده است و در مهر ماه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
علی قربانی اظهار کرد: در این دولت، اعتبارات آموزش و پرورش 2 برابر افزایش یافته و از حدود 160 هزار میلیارد ریال به 320 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: اکنون آموزش و پرورش برای هر دانش آموز، 30 میلیون ریال هزینه می کند که البته این میزان اعتبارات باید بیشتر شود.
وی به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نیاز است تا برای حل این مشکلات مجلس و دولت کمک کنند.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در آموزش دانش آموزان باید گفته ها با عمل یکسان باشد اظهار کرد: نمی شود در کلاس ها به دانش آموز گفت که قناعت داشته باشد و خود خودروی سه میلیارد ریالی داشته باشیم.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید گفته ها و عمل یکسان باشد، نباید گفت که فقر خوب است، بلکه باید یاد دهیم که برای تولید ثروت باید تلاش کرد.

* دانایی، بنای توانایی است
فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این آیین گفت: بنای توانایی، دانایی است و با توسعه علم می توانیم از گزند دشمنان در امان باشیم.
محمود ثمینی اظهار کرد: اگر بنا است که در مقابل دشمنانی که شب و روز برای ما توطئه می کنند را به زانو در آوریم باید به دانش مجهز شویم، البته اکنون نیز دشمن در خاورمیانه به زانو در آمده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر امروز توانسته ایم به جایگاه ارزشمند در عرصه های مختلف دست پیدا کنیم به واسطه تلاش و کوشش ها برای تولید علم بوده است بنابر این باید تولید علم افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در این صورت اعلای نظام اسلامی و نبود وابستگی به دشمن محقق می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد نیز با اشاره به اینکه بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله یکی از دغدغه ها برای حضور دانش آموزان در مدارس طی سال تحصیلی جدید بود گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شمار زیادی از مدارس آسیب دیده بازسازی و تعمیر شده است.
محمود اسدی اظهار کرد: 62 هزار دانش آموز در 27 هزار کلاس درس شهری و روستایی شهرستان بجنورد زیر نظر پنج هزار فرهنگی سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.
به گزارش ایرنا، امروز زنگ مهر در حدود 2 هزار مدرسه شهری و روستایی استان نواخته شد و 162 هزار دانش آموز زیر نظر 14 هزار فرهنگی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.