به گزارش ایرنا، در پیام محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی آمده است:
سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت امسال را در حالی آغاز می کنیم که هم زمانی آن با دهه نخست محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توجه به معنویت و اخلاق مداری را به ویژه در مراکز آموزشی دوچندان کرده است.
این ایام هم چنین بسان تمام سال های گذشته با هفته گرامیداشت دفاع مقدس همراه و عجین است که خود معرف بزرگ ترین حماسه قرن و پایداری ملتی بزرگ در برابر هجوم سبعانه دشمن متکی به حمایت های دنیای استکبار است.
دانش آموزان و دانشجویان ما به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید بدانند که برای حفظ آرمان های والایی نظیر استقلال، آزادی، امنیت، پیشرفت، عدالت و مردمسالاری، چه مجاهدت های بی نظیری رقم خورده است.
دولت تدبیر و امید ضمن باور به مشارکت مردمی و خرد جمعی برای بهبود امور جاری، برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف کلان و تحقق کامل حقوق شهروندی، باور جدی دارد و در این سال ها تلاش کرده است با وجود همه تنگناهای مالی، در عرصه برقراری عدالت آموزشی و برخورداری حداکثری همه دختران و پسران این مرز و بوم از امکانات و فرصت های برابر گام های بلندی بردارد.
تداوم پیمودن این مسیر دشوار و دستیابی به دستاوردهای مضاعف به ویژه تحکیم مولفه های اقتصادی و تقویت عرصه کارآفرینی دانش بنیان، به همت و تلاش بیشتر متولیان امر آموزش در کشور، همراهی و همدلی روزافزون مردم با خادمان و خدمتگزاران خود در دولت و نیز، هم افزایی دیگر نهادهای حاکمیتی نیاز مبرم دارد.

* دوران دفاع مقدس، گنجینه ای از افتخارات ملت ایران
در پیام استاندار خراسان شمالی که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس منتشر شده است نیز آمده است:
سی و یکم شهریورماه، یادآور تهاجم ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به ایران اسلامی در 37 سال پیش است؛ هجوم وحشیانه ای که با حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت انقلابی ایران طراحی و اجرا شد اما این توطئه و نیت شوم، با مقاومت جانانه زنان و مردان سلحشور و رزمندگان جان بر کف به ویژه جوانان غیور و آزادیخواه و لبیک آنان به ندای پیر و مرادشان خمینی کبیر(ره)، به شکستی مفتضحانه برای دشمن دون منجر شد.
باور داریم که دوران زرین دفاع مقدس، گنجینه ای است از افتخارات عظیم ملت بزرگ ایران و خون شهدای گرانقدر و ایثار و مجاهدت همه آحاد ملت و رزمندگان سلحشور در جبهه های حق علیه باطل، تا همیشه تاریخ این نظام و کشور را در برابر توطئه های دشمنان زبون، بیمه کرده و مصونیت بخشیده است.
ویژگی مهم هفته دفاع مقدس امسال این است که با محرم الحرام و آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مقارن شده است. این هم زمانی بیش از هر چیز، تأکید دوباره ای است بر راه و رسم عاشقان ولایت و شهادت که عاشورایی عمل کردند و در دفاع از دین و میهن از جان عزیزشان گذشتند؛ همان ها که جنگ تحمیلی هشت ساله را به دانشگاهی بزرگ پیش چشم جهانیان مبدل کردند و به راستی، چه معروفی بالاتر از جهاد و ایثار و شهادت و حماسه آفرینی آن مجاهدان راه خدا، که تبلیغ و ترویج آن رشادت ها و ایثارگری ها مصداق واقعی امر به معروف است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.