به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی که در آستانه محرم الحرام در همایش طلایه داران تبلیغ سخن می گفت، ادامه داد: دکتر روحانی رئیس جمهوری در اقدامی بی سابقه، به هر یک از وزرای دولت دوازدهم  برنامه های پیوستی را ابلاغ کرده است و مردم و رسانه ها  می توانند با تکیه به این ابلاغیه ها، از کارگزاران دولت مطالبه گری داشته باشند.
وی افزود: چنین اقداماتی که در دولت های گذشته نظایر آن را شاهد نبوده ایم، شایسته تبلیغ و ترویج در جامعه است.
وی با یادآوری نشست اخیر خود با شماری از طلاب و فضلای هم استانی مقیم مشهد مقدس که با تشریح رئوس برنامه های اجرایی استان برای حضار همراه بود، با ذکر نمونه هایی از این برنامه ها خاطرنشان کرد: طرح هایی مثل روستای سبز و یا روستاهای بدون بیکار و پیگیری سیاست های رونق تولید و اشتغال، برای استان تعریف شده و در دست اجراست.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی هم چنین با اشاره به جایگاه تبلیغ در جامعه و اهمیت تبلیغ چهره به چهره تصریح کرد: گاهی می بینیم که برخی با استفاده از ابزارهای تبلیغی، واقعیات را وارونه جلوه می دهند؛ ازجمله این که ایران اسلامی را در دنیا به عنوان حامی تروریسم معرفی می کنند در حالی که ما خود متحمل بیشترین آسیب ها از پدیده تروریسم بوده ایم.
صالحی اضافه کرد: هم چنین داعش را که دست پرورده خودشان است، به عنوان نماد دین اسلام معرفی می کنند تا به مقابله با دین مبین برخیزند، حال آن که دین ما دین رحمت و مهربانی است.
وی با بیان این که تبلیغات نادرست، باعث کارساز شدن ضد تبلیغ ها می شود، به فجایع اخیر در میانمار اشاره کرد و گفت: در حالی که کشتن و سوزاندن مسلمانان برای ارتش آن کشور افتخار محسوب می شود، اما مسلمانان را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.
استاندار، قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر حفظ نظام اسلامی را از جمله معروفات می دانیم، این امر جز با حفظ همه ارکان آن ازجمله رکن مهم ولایت فقیه و قوای سه گانه میسر نمی شود.
صالحی با اشاره به تعابیری از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اعتلای فرهنگ، حفظ عزت و آبروی مردم، سلامت محیط خانوادگی، تلاش برای رونق تولید، همگانی کردن اخلاق، حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و حفظ و تحکیم وحدت جامعه همگی جزو معروفات مهمی است که مبلغان در این ایام باید روی آن ها تأکید داشته باشند.
مقام عالی دولت دوازدهم در استان هم چنین همزیستی مسالمت آمیز اقوام و پیروان مذاهب در خراسان شمالی را گوشزد کرد و با یادآوری پاسخ اخیر مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید گفت: در واگذاری امور به افراد، مبنای عمل برای ما، شایستگی آنان است نه دین و قومیت و مذهب شان.
صالحی که از ضروریات تبلیغ دین را جریان سازی و گفتمان سازی برشمرد، گفت: توجه به این مولفه ها می تواند باعث شود که دین در قلوب و رفتار ما ریشه بدواند؛ همان گونه که خون اباعبدالله(ع) ریشه های دین پیامبر(ص) را آبیاری کرد.
وی ادامه داد: در ایام محرم باید با خرافات مقابله کنیم همان گونه که معجزه دین ما، کتاب و به تعبیری، آگاهی و دانش بوده است. وی ابراز امیدواری کرد که تبلیغ مبانی دینی با تکیه بر یقین و بصیرت حقیقی، خودسازی و خودسوزی در مسیر دیگران سازی، ترویج حقایق و مقابله با رواج خرافات، همگان را به چشمه جوشان معرفت برساند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.