به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی در دیدار عصر چهارشنبه در دیدار مدیران روزنامه «خراسان شمالی، با اشاره به نگاه حمایتی خود به رسانه ها خاطرنشان کرد: روز معارفه ام به عنوان استاندار اعلام کردم که هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از رسانه ها شکایت کند و به دلیل همین نگاه و رویکرد بوده است که در این مدت، از اشتباه های رسانه ها چشم پوشی کرده و فقط گاهی به ارائه توضیحات در خصوص مطالب مطرح آن ها اکتفا کرده ایم.
وی که خود از فعالان و پیشکسوتان عرصه رسانه محسوب می شود، نقدپذیری را نه فقط یک نقطه قوت برای مدیران، بلکه بالاتر از آن، یک وظیفه دینی دانست و تصریح کرد: نتیجه ارتقای سواد رسانه ای برای خبرنگاران، افزایش قدرت جریان سازی رسانه ها و برای مدیران، بالا بردن میزان سعه صدر آنان است و در این راستا برنامه هایی در دست اجرا داریم.
صالحی با تأکید بر اهمیت و ضرورت آسیب شناسی رسانه ای در استان، از رسانه ها خواست با تنظیم مناسب اخبار و گزارش های خود، امید و نشاط را در مردم تقویت کنند.
به گفته مقام عالی دولت دوازدهم در استان، دولت یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی و اطلاع رسانی درباره دستاوردهای آن هم یکی از راه های امیدآفرینی در جامعه و تقویت کننده مسیر رشد و توسعه ایران اسلامی است.
وی بهره برداری از طرح هایی به ارزش بیش از 770 میلیارد تومان در فاصله دهه فجر پارسال تا پایان هفته دولت امسال در استان را گوشزد کرد و از هدف گذاری های کلان برای رشد و توسعه این خطه خبر داد و گفت: ضمن ارائه گزارش عملکرد دولت در مناسبت های مختلف به مردم، همواره از مخاطبان خواسته ام مطالبه گر باشند.
وی که گفتمان اصلی حاکم بر کشور را حمایت از تولید و اشتغال خواند، نقش رسانه ها در این عرصه را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: فراهم کردن شرایط حضور بیش از 200 مدیر ملی از معاون وزیر به بالا طی کمتر از 15 ماه گذشته در خراسان شمالی بیش از هر چیز، اقدامی در راستای فرهنگ سازی و شناساندن این استان به مدیران کشوری و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های آن بوده است و رسانه ها نیز می توانند در مسیر تقویت این اهداف گام بردارند.
استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی یادآور شد: در نگاه توسعه ای باید فارغ از مرزبندی و نگاه سیاسی، به مولفه هایی نظیر هدف گذاری، برنامه زمان بندی شده و شیوه حرکت در مسیر نیل به اهداف توجه داشت و رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی صحیح، به تحقق اهداف تعیین شده کمک کنند.
صالحی با انتقاد از کاربرد مکرر اصطلاح جاده مرگ در روزنامه خراسان شمالی، آن را نمونه ای از کم توجهی به فرهنگ سازی دانست و گفت: اگرچه مرگ حتی یک انسان برای ما بسیار مهم است، اما در مقایسه با برخی جاده های کشور، نام بردن از جاده بجنورد به جنگل گلستان به عنوان جاده مرگ موضوعیت ندارد و این امر با آمار و ارقام قابل اثبات است.
وی افزود: به هر حال، همین که با وجود بهره برداری از قطعات مختلف این پروژه و چهار بانده شدن بخش هایی از آن، آمار تصادفات بیشتر می شود، نشانگر ضعف فرهنگ رانندگی افراد است. وی اضافه کرد: وظیفه رسانه ها نیز توجه دادن مردم به این نقطه ضعف مهم و تلاش برای فرهنگ سازی است.
توجه و تمرکز رسانه ها روی موضوعاتی مثل طرح جامع سرمایه گذاری استان که در شرف نهایی شدن است، و نیز مباحثی نظیر فرهنگ بیمه و مقاوم سازی بناها، از دیگر مواردی بود که استاندار به عنوان نمونه هایی از اهمیت نقش آفرینی رسانه ها در حوزه هدف گذاری و فرهنگ سازی بدان ها اشاره کرد.
این گزارش حاکیست، سردبیر روزنامه های استانی موسسه فرهنگی خراسان هم در این دیدار با قدردانی از نگاه حمایتی استاندار در قبال رسانه ها به ویژه برگزاری شورای اداری با محوریت روز خبرنگار، سعه صدر مهندس صالحی در برابر انتقادها را ستود.
حجت الاسلام ولی زاده هم چنین خط مشی موسسه خراسان  به خصوص روزنامه های استانی آن را رویکرد توسعه ای دانست و بر تقویت تعامل دوجانبه تأکید کرد.
علی خسروی سرپرست تحریریه روزنامه خراسان شمالی نیز با قدردانی از نگاه پیشرو و آوانگارد استاندار در قبال رسانه ها، سفرهای پرشمار مدیران کشوری به این استان طی حدود 15 ماه سپری شده از مسئولیت مهندس صالحی به عنوان مقام عالی دولت در خراسان شمالی را نشانگر تعامل مثبت شخص استاندار با بدنه دولت و زمینه ساز تحول در این خطه توصیف کرد.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.