حجت الاسلام حسین عابدینی روز چهارشنبه در حاشیه سی و هشتمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی با موضوع محرم و احیای ارزش ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: حجت الاسلام محمد مهدی محزون به عنوان امام جمعه شهر پیش قلعه هفته آینده معارفه و حجت الاسلام حسین تکمیلی تودیع می شود.
وی درباره شرایط جا به جایی ائمه جمعه عنوان کرد: حکم ائمه جمعه سه ساله است که اگردر فعالیت هایشان موفقیت داشته و تمایل به جا به جایی داشته باشند به شهرستان های بزرگتر ارتقا پیدا می کنند و یا اینکه گاهی خانواده ها مشکل دارند و خودشان درخواست جا به جایی می کنند.
حجت الاسلام عابدینی همچنین گفت: در ماه محرم و صفر همه ارزش ها احیا می شود و اکنون بسیاری ازافراد ناباب، کم عقل و دشمنان با خطر و بسیار بی رحم برای کمرنگ کردن این ارزش ها در تلاش هستند و حتی به ماه محرم هم رحم نمی کنند.
وی افزود: در شبکه های مجازی عنوان می کنند چرا باید برای گریاندن مردم پول هزینه کنیم، این پول را برای خندادن یتیم صرف کنیم. کسی نگفته که یتیمان را رها کنیم ما در طول سال می توانیم خنده را بر لب یتیمان بنشانیم و در ماه محرم و صفر برای یتیمان اباعبدالله (ع) اشک بریزیم.
حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: در این راستا و برای حفظ ارزش ها سمینارائمه جماعات ماهانه و یا هر دوماه یکبار برگزار می شود و در مورد نحوه تعامل ائمه جمعه، روحانیت و مردم راهکارهایی را پیشنهاد می دهند و نتیجه جلسات در بیانه ای ارائه خواهد شد.
نمازجمعه در 17 نقطه شهری ازاستان خراسان شمالی برگزارمی شود که در این استان 35 امام جمعه موقت و یک هزارعضو ستاد نماز جمعه فعالیت دارند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.