به گزارش ایرنا، سیدمحسن موسوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این راستا بوستان 'باباامان' به بوستان
'باباموسی' ملحق می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: برای گسترش بوستان باباموسی در بودجه آتی اعتباراتی پیشنهاد شده است.
بوستان باباامان که در مسیر اصلی بجنورد به مشهد مقدس واقع شده سالانه پذیرایی صدها هزار مسافر و زائر است.
وی در ادامه گفت: نخستین پیاده راه شهری خراسان شمالی هم در مسیر تقاطع مخابرات به سمت میدان شهید شهر بجنورد در نظر گرفته شده است.

* مردم توقع انجام کارخاص عمرانی در شهر بجنورد را نداشته باشند
موسوی در بخش دیگر سخنان خود درباره اعتبارات عمرانی شهرداری بجنورد گفت: بسیاری از پروژه ها در سال جاری پیش خور شده است و اعتبارات پیش از این، هزینه شده است بنابراین امسال در عمل نمی توان کار خاصی انجام داد.
وی تصریح کرد: شهرداری بجنورد به لحاظ مالی، وضعیت مساعدی ندارد از این رو مردم امسال توقع انجام کار عمرانی خاصی در شهر نداشته باشند.
موسوی افزود: هزینه‌هایی که در بودجه 96 در نظر گرفته‌شده بود اکنون برای پروژه‌های انجام‌شده درگذشته هزینه می‌شود.
وی در عین حال اظهار کرد: شورای پنجم نگاه اقتصادی به فعالیت ها دارد و در چهار سال آتی با بهبود وضعیت شهرداری، خدمات عمرانی بیشتر می شود.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد در بخش دیگر سخنان خود، سکونت مردم در حاشیه شهر، ترافیک و صنوف آلاینده را سه معضل و مشکل اصلی در شهر بجنورد عنوان کرد.
موسوی اظهار کرد: یک سوم جمعیت شهر بجنورد معادل 70 هزار نفر از جمعیت این شهر در حاشیه ها ساکن شده اند که از خدمات مناسبی نیز بهره ند نشد اند.
وی با بیان اینکه شمار حاشیه نشینان در بجنورد دو برابر بیشتر از میانگین کشوری است تصریح کرد: در سطح کشور یک هشتم جمعیت شهری حاشیه نشین هستند اما در بجنورد این رقم یک سوم است.

*صنوف آلاینده بجنورد از شهر خارج می شوند
موسوی درباره حل مشکل صنوف آلاینده در بجنورد اظهار کرد: برای حل مشکلات ناشی از فعالیت صنوف آلاینده و مزاحم، باید شهرک های صنوف تشکیل و این مشاغل به خارج از شهر منتقل شوند.
وی گفت: حجم بالای ترافیک در معابر شهر، سبب آلودگی هوا می شود و با روند فعلی افزایش ترافیک و حجم بالای ترددها و نیز فعالیت صنوف آلاینده، نگرانی برای آلودگی هوا تشدید می شود.
وی اظهار کرد: با این روند در آینده آلودگی ها در بجنورد تشدید می شود.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد، صیانت از بناهای تاریخی که به لحاظ فرهنگی ارزش حفظ کردن دارند، از برنامه های این شورا عنوان کرد و گفت: صیانت از میراث فرهنگی و جلوگیری از میراث فرهنگی خواری و محیط زیست خواری از برنامه شورای پنجم است.

* مشکل پایانه مسافربری در شورای پنجم حل می شود
موسوی از پیگیری از برای حل مشکل پایانه مسافربری در این شورا خبر داد و افزود: تلاش می شود تا پایانه مسافربری در سه نقطه پر تردد بجنورد در مسیر خروجی به تهران، مشهد و اسفراین ایجاد شود.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات، معرفی مکانی برای اجتماعات مردمی در برنامه ها و مناسب های مختلف است.
وی تصریح کرد: میدان شهید و سبزه میدان در این باره مورد توجه است و به زودی به عنوان مرکز اجتماعات مردمی در بجنورد معرفی می شود.
موسوی افزود: برای ساماندهی وضعیت سبزه میدان اقدامات خوبی انجام شده است و این مکان، به محل سنتی خدماتی بجنورد تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه بوستان دوبرار و ساماندهی بوستان بش قارداش و باباامان نیز دراین شورا پیگیری می شود گفت: یکی از کمبودها در بوستان ها این است که کمپ گردشگری در این مکان ها وجود ندارد و مسافران برای اقامت در این بوستان ها در هر جا، اقدام به نصب چادر می کنند و این مدیریت بوستان ها یک مدیریت غلط است.
شهر بجنور 200 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.