ابوالقاسم بابایی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در آغاز تاسیس استان نسبت مدارس تخریبی به کل مدارس استان 40 درصد بود اما اکنون با اقدامات انجام شده این رقم به 13 درصد رسیده است.
بابایی افزود: پیش از این 2 هزار و 544 کلاس درس تخریبی در این استان وجود داشت که اکنون شمار کلاس های تخریبی به 330 کلاس درس رسیده است.
وی با بیان اینکه اکنون ساخت 127 کلاس درس در دست اجرا است گفت: تا یکی دو سال دیگر اهداف ما در رسیدن به کاهش شمار مدارس تخریبی به زیر 10 درصد محقق می شود.
بابایی در باره مدارس خشتی و گلی در استان اظهار کرد: اکنون تنها، چهار پنج مورد مدرسه خشتی و گلی بیشتر در استان باقی مانده است و یک سری از مدارس خشتی در جوار کانکس ها است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: کانکس ساخته شده که مدرسه خشتی جمع شود اما به لحاظ جمعیت بالای دانش آموزان، مدارس خشتی مورد استفاده است.
وی تصریح کرد: در استان بیش از 130 کلاس کانکسی وجود دارد البته، برخی کلاس های کانکسی مثل عشایری سیار است اجتناب ناپذیر است و در مناطقی نیز دانش آموزان زیر پنج نفر است که به ناچار کلاس ها در کانکس شکل گرفته است.
استان خراسان شمالی بیش از 162 هزار دانش آموز خراسان شمالی دارد که این تعداد در 2 هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل می شوند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.