علی خادمی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از بدو راه اندازی سامانه خانه مطبوعات تاکنون 70 نفر از خبرنگاران، مدیران مسئول، ‌سردبیران،‌ سرپرستان خبرگزاری ها وسرپرستان نمایندگی نشریات سراسری و افراد مرتبط با حوزه خبر به عضویت این خانه درآمده اند.
وی افزود: از این تعداد 61 نفر به عنوان عضو اصلی و 9 نفر به عنوان عضو افتخاری در این سامانه تایید و ثبت نام آنان قطعی شده است.
خادمی با بیان اینکه در خراسان شمالی قریب به 205 نفر به عنوان دست اندرکاران رسانه فعالیت می کنند،‌ افزود: داشتن مدرک لیسانس و یا معادل کارشناسی و برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای رسانه ای از مهم ترین شرایط عضویت برای کلیه اعضای اصلی خانه شامل خبرنگار، دبیرگروه، معاون دبیرگروه، معاون سردبیر، سردبیر، گرافیست، عکاس و... است.
وی تصریح کرد: بر اساس تبصره 6 ماده 43 اساسنامه افرادی که به عنوان رابط خبری، مترجم، ویراستار یا نویسنده با رسانه همکاری می کنند؛ افرادی که در سمت های خبری یا تحریری اشتغال داشته اند و ترک فعالیت حرفه ای نموده اند؛ روزنامه نگاران آزاد یا پاره وقت که شغل اصلی و مستمر آنان روزنامه نگاری نیست (مشروط به انتشار حداقل 20 مطلب در فاصله یکسال) ودارندگان مشاغل مرتبط با رسانه از جمله چاپ، توزیع، فروش، خدمات فنی، ویزیتوری و همکاران اداری نیز مشروط به معرفی مدیرمسئول رسانه فعال و داشتن شرایط عضویت می توانند عضوافتخاری خانه مطبوعات شوند.
عضو هیات مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور یادآور شد: براساس اعلام نظر بسیاری از خبرنگاران و اعضای خانه های مطبوعات استان ها، موضوع اشکالات اساسنامه خانه مطبوعات در دومین نشست اعضای هیات مدیره شورای مرکزی خانه های مطبوعات کشور که چهارشنبه هفته گذشته در تهران برگزارشد؛ مطرح و اصلاح مجدد برخی از مواد این اساسنامه در دستور کار جلسه آتی این شورا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه مقرر شده است تا نظرات استانها در مورد مواد اساسنامه خانه مطبوعات جمع آوری و بررسی شود؛ اظهار امیدواری کرد که با اصلاح برخی از مواد اساسنامه، شمار بیشتری از خبرنگاران و دست اندرکاران مطبوعات در استان ها بتوانند به عضویت خانه درآیند.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه خواست تا با مطالعه اساسنامه خانه مطبوعات که در سامانه خانه مطبوعات به آدرس اینترنتی http://www.khanehmatbooat.ir قرار داده شده و دسترسی به آن آسان است؛ ضمن اعلام نظرات و پیشنهادهای خود به خانه مطبوعات استان؛ در صورت داشتن شرایط لازم،‌ با بارگذاری مدارک خود زمینه عضویت اصلی و یا افتخاری خود را فراهم کنند.
در خراسان شمالی 25 مورد مجوز نشریه اعم از مکتوب و غیر مکتوب، عمومی و تخصصی ثبت شده است و 250 نفر در عرصه رسانه های این استان در بخش گوناگون فعالیت می کنند.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.