براتعلی حاتمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدیران مدارس نباید مبالغ کمک به مدارس را با اجبار جمع آوری کنند.
وی افزود: مدیران می توانند برای اداره مدارس، کمک های مردمی را جمع آوری کنند البته این امر با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان انجام می شود.
حاتمی تاکید کرد: جمع کردن این کمک های مردمی نباید مانع از ثبت نام دانش آموزان باشد و نباید به اجبار دریافت شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره آمادگی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید گفت: آمادگی مدارس در مانوری که در چند روز اخیر برگزار شد مورد بررسی و رصد قرار گرفته است.
وی هماهنگی برای تهیه لباس های فرم مدارس در داخل استان و رایزنی برای سرویس مدارس را از دیگر اقدامات برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
حاتمی تصریح کرد: در تابستان امسال تمام مدارس ما به نوعی کارگاه شده و عرصه ساخت و ساز و تعمیرات بودند.

* اختصاص 5 درصد از عوارض شهرداری به آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره اختصاص 5 درصد از درآمد شهرداری ها از محل عوارض ساختمانی گفت: مبالغی از محل 5 درصد سهم آموزش و پرورش به دست می رسد اما برای ما مشخص نیست این مبالغ، معادل سهم ما هست یا نیست.
وی تصریح کرد: میزان پرداختی به حساب آموزش و پرورش از محل 5 درصدی درآمدهای عوارض شهرداری باید شفاف شود.
وی گفت: شهرداری ها موظف هستند نسبت به وصول عوارض مصوب و واریز به حساب معین خزانه اقدام کنند اما نمی دانیم مبلغی که به آموزش و پرورش از این منابع داده می شود، معادل سهم از عوارض شهرداری هست یا نیست.
سرپرست شهرداری بجنورد نیز در این باره گفت: طبق قانون، وقتی شهرداری ها پروانه ساختمانی صادر می کنند باید پنج درصد از عوارض پذیره، عوارض تفکیک و عوارض نوسازی را به حساب خزانه واریز کند تا به آموزش و پروش تخصیص داه شود.
محسن تیمورزاده اظهار کرد: ما تمام سهم آموزش و پرورش را به خزانه واریز می کنیم اما شهرداری از میزان موجودی اطلاعی ندارد و تخصیص منابع به آموزش و پروش نیز با خزانه است.
استان خراسان شمالی 62 هزار دانش آموز در مقاطع گوناگون تحصیلی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.