مهدی هادی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شاخص های تعریف شده در سامانه مربوط تعیین می شود و مدیران این مدارس باید اطلاعات و مشخصات لازم را در سامانه مزبور به ثبت برسانند تا میزان شهریه برای آنان تعریف شود.
وی افزود: در سال تحصیلی گذشته میزان شهریه در مدارس ابتدایی به طور میانگین 12 میلیون ریال، مدارس متوسطه اول 17 میلیون ریال و در مدارس متوسطه دوم 24 میلیون و 500 هزار ریال بوده است.
وی خاطرنشان کرد: قرار است امسال به طور میانگین 15 تا 20 درصد به میزان این شهریه ها افزوده شود.
هادی پور گفت: پیش دبستانی های ضمیمه مدارس معادل 80 درصد از شهریه های مقطع ابتدایی را پرداخت می کنند و میزان شهریه در پیش دبستان های مستقل نیز 10 میلیون ریال است.
رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: در این استان 114 مدرسه غیردولتی دایر است که 12 هزار و 500 دانش آموز در این مدارس جذب شده است.

* 13 درصد دانش آموزان استان در مدارس هیات امنایی تحصیل می کنند
هادی پور در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه 13 درصد از دانش آموزان این استان در مدارس هیات امنایی تحصیل می کنند تصریح کرد: اکنون 20 هزار و 427 دانش آموز در مدارس هیات امنایی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در این استان 76 باب مدرسه هیات امنایی راه اندازی شده است افزود: مدارس هیات امنایی به لحاظ فراهم کردن فضای مناسب، دبیران خوب و امکانات بهتر توانسته اند مورد استقبال خانواده ها قرار گیرند و در این استان رغبت به این مدارس زیاد است.
رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: مدارس هیات امنایی سرانه ای از ما دریافت نمی کنند اما مبالغی را بابت هزینه های فوق برنامه از اولیا دریافت می کنند که البته، هزینه های فوق برنامه در سه سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.
هادی پور تصریح کرد: به لحاظ شرایط مالی و وضعیت اقتصادی مردم در سه سال متوالی شهریه ها هیچ افزایشی نداشته است.
رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای هر دوره تحصیلی در هر شهرستان کف و سقفی برای هزینه های تحصیل در مدارس هایت امنایی تعریف شده است که براساس مناطق مختلف متفاوت است.
وی گفت: به مدارس هیات امنایی اجازه داده شده است که 10 درصد به سقف شهریه های دریافتی از دانش آموزان اضافه کنند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان ابتدایی برای تحصیل در مدارس هیات امنایی شهر بجنورد یک میلیون و 500 هزار ریال تا 2 میلیون و 500 هزار ریال شهریه می پردازند و کف و سقف شهریه ها در مدارس متوسطه اول و دوم این شهر یک میلیون و 700 هزار ریال و 2 مییون و 700 هزار ریال تعیین شده بود که به 10 درصد به سقف شهریه ها افزوده شده است.
خراسان شمالی بیش از 162 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.