به گزارش ایرنا، حسین فرخنده یکشنبه شب در آیین پایانی جشنواره استانی صنعت چاپ استان اظهار کرد: چاپخانه داران از اینکه کارهای چاپی این استان خارج می شود و حتی سفارش های دستگاه های دولتی در خارج استان انجام می شود گلایه دارند.
وی افزود: درخواست این صنعتگران این است که کارهای مزبور به آنان سپرده شود و البته، این درخواست و توقع به حقی است و در این زمینه رایزنی ها و پیگیری هایی انجام شده است که امید می رود با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل اموراقتصادی و دارایی به نتیجه های خوبی برسیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: حل این مشکل نیازمند بررسی بیشتر زوایای مختلف در نشست های مشترک است.
وی تداخل صنفی را از دیگر مشکلات چاپخانه داران در این استان عنوان کرد و گفت: چاپخانه داران گلایه دارند که تایپ و تکثیری ها سفارش های آنان را می گیرند و در خارج استان کارهای چاپی را انجام می دهند که این امر در بازار چاپخانه داران استان خدشه وارد می کند.
وی اظهار امید واری کرد در نشست های مشترک این مشکلات بررسی و حل شود.
فرخنده در بخش دیگر سخنان خود در به به روزرسانی تجهیزات چاپخانه ها تاکید کرد و گفت: نوسازی و به روز رسانی صنعت چاپ در استان یکی از نیازهای ضروری است و با رشد فناوری و تکنولوژی این صنعت باید بتواند همپای نیازهای جدید به روز شود.
وی با بیان اینکه با پیشرفت فناوری و صنعت، فعالیت صنعت چاپ نیز دچار تهدید شده است افزود: چاپخانه ها باید برای ادامه فعالیت ها به روز شود و تجهیزات امکانات را جدید کند.
در این آیین ۲۳ فعال عرصه چاپ شامل پیشکسوت و مدیر فعال، کارگر نمونه و کارآفرین برترقدردانی شدند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.