به گزارش ایرنا احسان روشن روان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: برای دریافت این مجوز تمامی امکانات و زیرساخت های لازم فراهم شده و در بازرسی اول این امر به تایید کشور آلمان و اتریش رسیده است.
وی افزود: عمده پلاسمای صادر به خارج از کشور تبدیل به مشتقات دارو می شود و دوباره به کشور وارد خواهد شد و نیاز بیماران در این خصوص تامین خواهد شد.

* 96 درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خراسان شمالی از این استان تامین می شود
وی با بیان اینکه 96 درصد نیازهای خونی مراکز درمانی خراسان شمالی از این استان تامین می شود گفت: این در حالی است که متوسط کشوری در این خصوص 75 درصد است.
وی با بیان اینکه حتی از استان خراسان شمالی فراورده های خونی به سایر استان ها ارسال می شود افزود: پارسال 14 هزار و 156 واحد پلاسمای منجمد و پنج هزار و 870 مورد گلبول قرمز فشرده به سایر استان ها ارسال شده بود امسال نیز دو هزار و 20 واحد پلاسمای منجمد و یک هزار و 600 واحد گلبول قرمز فشرده از این استان خارج شد.
روشن روان در بخش دیگری از سخنانش گفت: پارسال 22 هزار و 787 نفر برای اهدای خون به مراکز خون گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد 17 هزار نفر موفق به اهدا شدند، از مجموع این تعداد یک هزار و 58 نفر زن بودند و همچنین 60 درصد مراجعه کننده ها نیز افراد مستمر هستند.
مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی افزود: در پنج ماه سال جاری نیز 10 هزار و 646نفر برای خونگیری به مراکز مراجعه کردند که از این تعداد 6 هزار و 838 نفر موفق به اهدای خون شدند.
روشن روان با بیان اینکه حدود 20 تا 25 درصد از مراجعه کننده ها از خونگیری معاف خواهند شد اظهار کرد: این نرم در این استان برابر با میانگین کشوری است.
وی گفت: 60 درصد اهدا کنندگان خون در خراسان شمالی مربوط به افراد مستمر است که این شاخص در کشور 50 درصد است و 6.2 درصد از اهدا کنندگان خون زنان هستند که شاخص کشوری از این نظر 4.5 است.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007 /604 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.