به گزارش ایرنا علی اکبردلیرصحرایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در عید قربان سال گذشته پنج هزارو 182 راس دام بازرسی قبل از کشتار شده اند.
وی افزود: در مجموع در عید قربان سال گذشته یک هزارو 469 لاشه ذبح شده بازرسی شد که نتیجه آن حذف 850 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف و ناسالم بود.
دلیر صحرایی درباره ساماندهی پوست دام درعید قربان گفت: نگهداری بهداشتی پوست دام صرفا با کشتارگاه دام است و اداره کل دامپزشکی با نگه داری پوست در سایر مکان ها مخالف است و عمل غیر بهداشتی محسوب شده و با این افراد برخورد می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند گفت: خوشبختانه نسبت به سال های گذشته ذبح دام در کشتارگاه ها بیشتر شده اما باز هم نیاز است که در این زمینه فرهنگ سازی شود.
دلیر صحرایی اضافه کرد: اگر مردم به ناچار در منزل قربانی کردند، حتما با بازرسین دامپزشکی استان با شماره 1512 تماس برقرار کنند.
وی از مردم خواست تا از کشیدن خون و خونابه حاصل از قربانی به روی دیوارها، خودروها و ... خودداری کنند، این عمل جزآلودگی محیط دستاورد دیگری ندارد و در اولین فرصت اعماء و احشاء را به شکل بهداشتی دفن کرده تا مورد تعرض حیوانات دیگر نباشد.
دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*نشانی اخبار ایرنای خراسان شمالی در کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.