به گزارش ایرنا، هادی رجایی نیا دوشنبه در آیین افتتاح 75 طرح عمرانی اظهار کرد: از جمله طرح های مهم این دولت گاز رسانی به 29 روستا بود که هم اکنون هم اکنون 18 روستای دیگر هم در حال گازرسانی است.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال 96 جشن پایان گازرسانی به روستاهای این شهرستان برگزار شود.
فرماندار فاروج گفت: امسال هم 158 طرح با اعتبار افزون بر 28 میلیارد ریال عملیاتی می شود.
امام جمعه فاروج هم با اشاره به گلایه مردم در خصوص طرح های ناتمام شهرستان گفت: امیدواریم اولویت دولت به ثمر رساندن این طرح ها دربازه زمانی کوتاه باشد.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده افزود: حوزه فرهنگی همچنان مغفول مانده است و ضروری است دستگاه های متولی با شفاف کردن اعتباراتشان و انجام طرح های هدفمند به ارتقا این حوزه کمک کنند.
وی، با تمام ظرفیت فعال نبودن واحدهای تولیدی شهرک صنعتی را موثر در کاهش فرصت های شغلی شهرستان عنوان کرد و گفت: صنایع دستی استان و شهرستان ظرفیت اشتغالزایی است که باید با استفاده از آن حداقل در آیین قدر دانی ها به جای اهدا پتو و کالاهای دیگر به اشتغال صنعتگران کمک کنیم.
وی افزود : به رغم در مسیر تردد مسافران و گردشگران بودن فاروج، فضایی برای عرضه صنایع دستی نداریم.
وی از استاندار خواست نام درالعلما را به فاروج برگرداند و گفت: فاروج پیش از شهر آجیلی شدن، به نام حوزه علمیه ووعلمایش شناخته شده بود.
هم زمان با گرامی داشت پنجمین روز از گرامی داشت هفته دولت بهره برداری از 75 طرح و با صرف 261 میلیارد و 710 میلیون ریال با حضور استاندار و شماری از مسئولان خراسان شمالی در فاروج به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، از این تعداد 17 طرح مربوط به توسعه روستایی است که سهم بخش مرکزی 10 و بخش خبوشان از آن 7 طرح است.
افتتاح 11.2 هکتار طرح آبیاری نوین، بهره برداری از داروخانه دامپزشکی، کتابخانه خرق، کمربندی حفاظتی، آبرسانی روستایی ، مرکز روزانه توانبخشی و مرکز معلولان ، واحد تولیدی شیره انگور و انبار مواد غذایی از جمله طرح های افتتاح شده امروز است.
فاروج مرکز شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلو متری بجنورد قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.