به گزارش ایرنا، براتعلی حاتمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 670 دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان، شهریورماه امسال برای مصاحبه استخدامی دعوت می شوند که از این تعداد، 335 نفر با انجام مصاحبه ها، در مدارس استان مشغول به کار می شوند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیرو در آموزش و پرورش گفت: سهم این اداره کل از پذیرش نیرو در آزمون اخیر، جذب 225 نفر است که برای جذب این تعداد نیرو، 570 نفر برای مصاحبه دعوت می شوند و پس از انجام این مصاحبه ها، در این اداره کل جذب می شوند.

*آغاز بهره برداری از 129 کلاس درس تا مهر ماه
حاتمی در بخش دیگر سخنان خود به بهره برداری از 129 کلاس درس تا مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: 37 کلاس شهری و 92 کلاس درس روستایی تا مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این تعداد کلاس درس حدود 278 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته وی نیمی از اعتبارات مزبور توسط خیران و مشارکت های مردمی تامین شده است.

* ساخت 3 مرکز عشایری برای دختران
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال آتی، سه مرکز آموزشی برای دانش آموزان دختر عشایر استان به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه این مراکز برای مقاطع متوسطه راه اندازی می شود اظهار کرد: یک مرکز در مراوه تپه استان گلستان و 2 مرکز در شهرستان مانه و سملقان راه اندازی می شود.

* اجرای طرح مروج سلامت در 95 آموزشگاه
حاتمی در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح مروج سلامت در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در 95 آموزشگاه مناطق محروم و کمتر برخوردار استان اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: اجرای این طرح با رویکرد ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در آموزشگاه های مناطق محروم شامل هنرستان ها و مدارس شبانه روزی در دستور کار قرار گرفته است.

آمادگی برای سال تحصیلی جدید
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره آمادگی های آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی گفت: این اداره کل در حال تدارک برای آماده سازی مدارس برای حضور بیش از 160 هزار دانش آموز و 14هزار معلم و کارکنان است.
وی گفت: این آمادگی ها در ستادی با عنوان ستاد پروژه مهر در حال رصد و بررسی است.

* سفر وزیر آموزش و پرورش به استان
حاتمی از سفر وزیر آموزش‌ و پرورش به استان طی این هفته خبر داد و گفت: آقای بطحایی به‌ عنوان نماینده دولت تدبیر و امید برای شرکت در آیین بهره برداری و افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت بجنورد، به این استان سفر می کند.
وی افزود: شرکت در نشست شورای اداری استان و پاسخ به سوال خبرنگارن در نشست خبری از برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به استان است.

* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را یک روز قبل از اجرای برنامه ها از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا به این شماره ها نمابر کنند.
*نشانی کانال تلگرامی ایرنا خراسان شمالی https://t.me/irnabojnurd است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.