به گزارش ایرنا، محمد ضمیریان روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نهمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده ها-توسعه ملی 15 و 16 شهریور ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می شود.
وی افزود: 250 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس رسید که از این تعداد 151 مقاله پذیرفته شده در این رویداد علمی، ارائه می شود و 13 اثر نیز به صورت پوستر ارائه می شود.
وی گفت: برگزاری کارگاه ارزیابی عملکرد ویژه مدیران از برنامه هایی است در این رویداد علمی دیده شده است و هفت استاد کشوری در این کارگاه آموزشی آموزش های لازم در زمینه ارزیابی عملکرد را فرا می دهند.
وی خاطرنشان کرد: تئوری تحلیل پوششی داده ها، مدل های ترکیبی، شبکه ای و پیچیده، نایقینی در تحلیل پوششی داده ها، چارچوب و شاخص‌های ارزیابی برنامه های پنج ساله توسعه، الگوهای بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در برنامه ششم توسعه، ارزیابی بخش های مختلف اقتصادی در سطح کلان و استانی، جایگاه تحلیل پوششی داده ها در ارزیابی عملکرد دستگاه های حاکمیتی و کاربرد تحلیل پوششی داده ها در صنعت، کشاورزی، خدمات و بهداشت از محورهای این کنفرانس ملی است.
ضمیریان اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری کنفرانس، ایجاد انگیزه برای انجام کارهای علمی توسط اعضای هیات علمی و شتاب بخشیدن به انجام پژوهش ها است و البته تلاش داریم تا بتوانیم خدمتی به دولت در استان خراسان شمالی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای این کنفرانس علمی و پژوهشی، کمک به فراهم سازی زمینه های تحقق دولت هوشمند است زیرا یکی از آیتم های تبدیل دولت الکترونیک به دولت هوشمند، ارزیابی عملکردها است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: دولت هوشمند، ارتقای سطح رفاه شهروندان را هدف گرفته است و ارتقای سطح رفاه، تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان گسترش دانش از اهداف دولت هوشمند است.
ضمیریان اظهار کرد: یک عامل که کمک می کند دولت الکترونیک به دولت هوشمند تبدیل شود، ارزیابی عملکرد است و زمانی که خدمات ارزیابی شوند، خدمات ناکارا حذف و یا کارا می شوند.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز اختصاص بودجه بر اساس عملکردها اتفاق می افتد و در این زمینه، استان هایی موفق هستند که عملکرد خوبی داشته باشند و عملکرد خوب نیز زمانی محقق می شود که ارزیابی خوبی از عملکردها انجام شود.
به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این کنفرانس 700 میلیون ریال برآورد شده است که نیمی از آن توسط نهادها و ارگان های مختلف تامین می شود.

* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.