جلیل رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۲۵۰ تن شیره و سرکه، توان جذب هفت هزار تن انگور به عنوان مواد اولیه را دارد.
رمضانی تصریح کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید شیره انگور به میزان ۷۵۰ تن، سالانه ۶ هزار تن انگور تولیدی را برای این محصول خود جذب و فرآوری می کند.
وی گفت: ظرفیت تولید سرکه نیز ۵۰۰ تن در سال است که برای این محصول نیز یکهزار تن انگور به عنوان ماده اولیه جذب می شود.
وی اظهار کرد: برای اجرای این واحد تولیدی ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با بهره برداری از آن برای ۱۵ نفر شغل ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های باغداران استان، نبود و یا کم بودن واحدهای فرآوری در این بخش است که سبب شده ارزش افزوده کمتری نصیب این تولیدکنندگان شود.
رمضانی با بیان اینکه بخش زیادی از تولیدات بخش کشاورزی به علت نبود کشش بازار، به ضایعات تبدیل می شود گفت: ایجاد واحدهای فرآوری علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در بازار محصولات کشاورزی، می تواند سبب ایجاد اشتغال شده و با جذب تولیدات باغی و زراعی از ضایعه آن جلوگیری کند.

* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.