رئیس‌دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی خراسان شمالی از برگزاری کلاس‌های رشته آسیب شناسی و پیشگیری از اعتیاد درحاشیه شهرها و روستاها از سوی این دانشگاه برای نخستین بار در خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش‌ایلنا، هادی کاهانی مقدم، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی خراسان‌شمالی  این دانشگاه را بزرگ‌ترین مرکز علمی و کاربردی در استان یاد کرد که از بیشترین دانشجو بهره‌مند است.

کاهانی مقدم دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی را تنها مرکز آموزش علمی و کاربردی درحوزه رفاه اجتماعی عنوان کرد.

وی با بیان این که این دانشگاه در بحث آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند، گفت: باتوجه به این که دغدغه مقام معظم رهبری و بسیاری از مسئولان مبنی بر این است که جامعه باید به سمت بستر سازی فرهنگی و مباحث فرهنگی و اجتماعی پیش برود در این زمینه این دانشگاه با جدیت ورود پیدا کرده است.

کاهانی مقدم افزود: چراکه بیش از 60 درصد مردم کشور با مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سر و کار دارد و مباحث رفاه، بهزیستی و سلامت جامعه را مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: بر این اساس این دانشگاه برحسب ماموریتش در رشته‌های مددکاری با گرایش‌های مددکاری اجتماعی با گرایش خانواده، اورژانس اجتماعی ورود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی خراسان شمالی یکی از رشته‌های کارا و کاربردی که به سلامت جامعه کمک می‌کند را رشته آسیب‌شناسی و پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد که این دانشگاه  هم اکنون در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو در این رشته دارد.

وی به زمان تاسیس دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی خراسان شمالی از سال 88 اشاره کرد و بیان داشت: این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون در رشته آسیب شناسی و پیشگیری از اعتیاد پذیرش دانشجو داشته  و هر ترم نیز با استقبال خیلی خوب دانشجویان مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون این رشته در این دانشگاه طی 12 ترم برگزار شده است، گفت: براین اساس حدود 300 نفر دانشجو خروجی این رشته از این دانشگاه بوده است.

کاهانی مقدم متذکر شد: در راستای کاربردی شدن این رشته در سطح جامعه دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی خراسان شمالی برای اولین بار در سطح کشور برخی از کلاس‌های این رشته را در حاشیه شهر و روستاها برگزار کرده است.

وی حضور مستقیم دانشجویان و اساتید در مناطق حاشیه شهر و روستاها بسیار تاثیرگذار در بحث مباحث آسیب شناسی و پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

کاهانی مقدم بیان کرد: بیشترین دانشجویان این رشته افراد شاغل تشکیل می‌دهند که در نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و نهادهای نظارتی از جمله نیروی انتظامی مشغول به کار هستند.

وی اظهارکرد: دراین راستا برداشت ما بر این است که بایستی درجلسات  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان این دانشگاه حضور داشته باشد چرا که تنها مرکزی این دانشگاه است  که بحث آموزش پیشگیری از اعتیاد را انجام می‌دهد و شورا می‌تواند به عنوان بازوی علمی، کاربردی و فرهنگی از حضور این دانشگاه بهره‌مند شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.