مریم مومن زاده شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که در بخش های مختلف برگزار شد علاقه مندان به کتابخوانی در شهرستان در بخش رقابت مکتوب افزون بر 6 هزار نفر و در بخش آنلاین، 2هزارو 493 نفر شرکت کرده اند.
وی افزود: با اطلاع رسانی انجام شده علاوه بر مشارکت اهالی روستاهای دارای کتابخانه( مایوان، سه گنبد ، خیرآباد، چری و نجف آباد) با همکاری دهیاران، روستاهای فاقد کتابخانه از جمله اهالی روستای خرق نیز در این رقابت ها شرکت یافتند.
مومن زاده گفت: پارسال و در ششمین دوره این رقابت ها در حدود 6 هزار نفر در شهرستان در این رقابت ها شرکت یافته بودند.
وی با اشاره به اینکه برای تسهیل شرکت علاقمندان کتاب های مورد مسابقه به کتابخانه ها ارسال و علاوه بر آن فایل (پی دی اف) این کتاب ها هم برای علاقمندان تامین شده و در دسترس بود.
مومن زاده با گرامی داشت دهه کرامت اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه ایجاد نشاط در بین اعضا و بهانه ای برای حضور بیشتر علاقه مندان به کتابخوانی در کتابخانه ها می شود.
وی با اشاره به اینکه تنوع این جشنواره زیاد است گفت: در این جشنواره رده های سنی مختلف لحاظ شده و قالب های ی مثل مسابقه نقاشی، تهیه کلیپ و... پیش بینی شده بود.
مومن زاده با اشاره به برگزاری نشست های مختلف برای افزایش مشارکت مردم شهرستان در این رقابت ها و قدردانی از دستگاه هایی که مشارکت داشتند بیان داشت: دستگاه های مختلف از جمله، فرمانداری، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرهنگ وارشاد اسلامی با اطلاع رسانی در جمع مخاطبانشان در افزایش مشارکت ها نقش داشتند.
رئیس اداره کتابخانه های فاروج با بیان اینکه ، چنین رویه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی برخی از گزاره‌های متداول در مورد کتاب و کتابخوانی را باطل می‌کند بیان داشت: گزاره‌هایی از قبیل اینکه مردم ما اساسا توجهی به کتاب ندارند و کتاب نمی‌خوانند؛ یا مردم به لحاظ اقتصادی نمی‌توانند کتاب بخرند و یا اینکه ادبیات انقلاب و هنر انقلاب و کتاب‌هایی که به معارف دینی و ارزش‌های انقلابی می‌پردازند، مشتری عام ندارند، جریان کتابخوانی رضوی می تواند تمام چنین گزاره‌هایی را باطل کند.
در شهرستان فاروج 7 کتابخانه در سطح شهر و روستاهای فعال است و فاروج رتبه نخست کتابخانه های خیّر ساز را در سطح استان دارد.
7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.