به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد مرکز خراسان شمالی با انتقاد از برگزاری برخی برنامه ها در روز جمعه گفت: برای این فریضه دینی رقیب درست نکنیم.
وی گفت: نماز جمعه باید با شکوه بیشتری برگزار شود و البته این خواست قرآن است که افراد به نماز جمعه بی توجه نباشند و در وقت نماز جمعه به تجارت نپردازند.
امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: برپایی جمعه بازارها و سایر برنامه ها در جمعه، رقیبی برای نماز جمعه است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اما گاهی اوقات افراد در زمان برگزاری نماز جمعه کارهایی را انجام می دهند که فرصتی برای آن ها به منظور حضور در نماز جمعه فراهم نمی شود.
وی افزود: نماز جمعه سفره ای است که امام خمینی(ره) آن را پهن کرد و با خون شهدا به ثبات رسید.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام، با علم خود، به روشن گری پرداخت و حمایت از ضعیفان و مستضعفان در اولویت بود.
وی به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی بجنورد اشاره و اظهار کرد: هنر وسیله و ابزاری برای تبیین و ترویج سیره ائمه (ع) است و سیره رضوی نیز در قالب هنر عرضه می شود.

*حرام است به کسی مسئولیت بدهیم که توان انجام آن را ندارد
امام جمعه بجنورد گفت: حرام است به کسی مسئولیت بدهیم که توان انجام آن را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: کسی که شایستگی مدیریت و مقامی را ندارد، اوضاع را بدتر می کند، مدیری که خود را لایق نمی بیند نباید مدیریت و رهبری را قبول کند.
وی با بیان اینکه اسلام درحوزه مدیریت نیز حرام و حلال تعیین کرده است گفت: در حوزه مدیریت و ولایت برخی کارها حرام است و اگر کسی شایستگی مقام را ندارد حرام است که رهبری را قبول کند و البته تبعیت از او نیز حرام است.
امام جمعه بجنورد تاکید کرد: در حوزه تجارت نیز حلال وحرام باید رعایت شود و این نباشد که بدون توجه به حلال و حرام، تجارت انجام شود، گران فروشی و احتکار حرام است و در معامله ها انصاف باید رعایت شود.
وی گفت: رعایت حرام و حلال در اجاره نیز باید مورد توجه باشد و رهن بدون اجاره اشکال دارد، اگر منزلی را رهن می کنید، اجاره هم باید پرداخت شود.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.