به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی، محمدرضا صالحی پنجشنبه در نشست با دختران نخبه و فرهیخته استان به مناسبت روز دختر اظهار کرد: ایثار، گذشت، فداکاری و مهربانی از ویژگی های برجسته بانوان است و آنان در توسعه هر جامعه نقش اساسی دارند.
صالحی افزود: کانون خانواده مبناء حیات هر فردی است و می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کند و بنابراین بر ایجاد شرایط حمایتی برای دختران و پسران در این کانون ارزشمند تاکید ویژه ای داریم.
وی گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم بسترها و ظرفیت‌های لازم برای مدیریت بانوان در کشور و سطح استان فراهم شده است و امیدواریم با ادامه این روند از حضور بانوان و دختران توانمند به عنوان سرمایه های ارزشمند جامعه در حوزه های مختلف بیشتر از گذشته بهره مند شویم.
وی با توجه به درخواست دختران نخبه منطقه جرگلان مبنی بر حمایت بیشتر استان از بانوان این منطقه محروم مطرح کرد: دولت تدبیر و امید تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی های مناطق محروم به منظور اشتغالزایی و رونق کسب و کار در نظر گرفته که در حال پرداخت است و بنابراین بانوان نخبه و فرهیخته استان می توانند با تشکیل این تعاونی ها در راستای اجرایی کردن ایده های خود گام بردارند.
نمایده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه از ظرفیت نخبگان به ویژه بانوان برای حل مشکلات اشتغال استان بهره مند خواهیم شد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال به تنهایی توسط دولت امکان پذیر نیست و در این راستا باید استعدادهای نخبگان و فرهیختگان در بورس ایده، تعاونی ها، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی تجمیع شود.
صالحی در پاسخ به درخواست یکی از دختران نخبه استان به منظور ایجاد فضای مناسب پژوهش محور در استان، گفت: نشستی با معاون علمی ‌و فناوری رییس‌جمهوری داشتیم که بر این اساس امکان دانش بنیان کردن تمامی رشته ها و مشاغل با کمک این معاونت در استان با طرح تقاضاها و محورهای درخواستی مختلف ایجاد شده است و تاکید داریم هیچگونه محدودیتی در تامین اعتبار در بخش پژوهشی وجود ندارد.
صالحی گفت: در فرآیند یادگیری و آموزش باید فراهم نمودن زندگی مسالمت آمیز در جامعه مبناء باشد و با ایجاد هم افزایی و همکاری همه جانبه جهت حل مشکلات و همچنین توانمندی سازی جامعه گام های موثر و ماندگار برداشته شود.
وی بر برگزاری هر چه بیشتر جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در استان تاکید کرد و ادامه داد: در سال های 95 و 96 در جشنواره های مرتبط با آموزش و پرورش 1320 نفر منتخب در 50 رشته مختلف جوایز گوناگونی را دریافت کرده اند.
صالحی ایجاد بوستان بانوان در هشت شهرستان را از جمله برنامه‌های استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: امروز آئین بهره برداری، احیا و باز پیرایی بوستان اختصاصی مهر بانو در شهربازی بجنورد با حضور نمایندگان جامعه بانوان ورزشکار استان انجام شد.
صالحی مطرح کرد: به منظور روز دختر ابلاغ می کنیم تا عضویت در کتابخانه های استان تا پایان دهه کرامت با هزینه استان برای تمامی دختران رایگان باشد.
در ادامه این نشست صمیمانه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز اظهار داشت:دختران بزرگترین سرمایه های نظام جمهوری اسلامی هستند که باید با برنامه ریزی مناسب استعدادهای آنان را بشناسیم و در راستای اعتلای فرهنگ ایران از آنان بهره مند شویم.
ملیحه یغمائی افزود:استاندار خراسان شمالی به عنوان پدر معنوی دختران استان برای پاسخگویی به مطالبات بانوان اهمیت ویژه ای قائل هستند و بنابر تاکید ایشان در آینده ای نزدیک شاهد رونمایی بانک اطلاعاتی از استعدادهای بانوان استان خواهیم بود.
گفتنی است در این نشست دختران نخبه و فرهیخته استان در حوزه های مختلف علمی،فرهنگی،هنری و ورزشی حضور داشتند و در پایان هدایایی به آنان پاس تلاش هایشان اعطا شد.

*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.