به گزارش ایرنا محمد حسین علی نیا روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای آسیب دیده از زلزله در روستای چوپلی تپه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: 790 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای واحدهای زلزله زده در خراسان شمالی اختصاص داده شده است.
وی گفت: علاوه بر این مبلغ 2 هزار و 830 میلیارد ریال هم تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی اختصاص یافته است.
وی افزود: بعد از وقوع زلزله اقدامات خوبی برای بازسازی و تعمیر و ساخت منازل آسیب دیده انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای مکرر که از روستاهای آسیب دیده می شود پیشرفت فیزیکی خوبی را شاهد هستیم و تمام سعی را برآن داریم که تا فرا رسیدن سرما منازل تحویل روستائیان داده شود.
وی گفت: تمام منازل در برابر حوادث بیمه شده اند که به شمار زیادی از صاحبان واحدهای مسکونی تخریب شده بیمه پرداخت شده که میزان آن برای هر واحد مسکونی 30 میلیون ریال بوده است.
در زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیبهشت ماه امسال، بیش از 14 هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان خسارت دیدند.
برای بازسازی 2 هزار و 449 واحد آسیب دیده در روستاها، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و برای بازسازی 2 هزار و 500 واحد مسکونی در شهرها 60 میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا می شود.
همچنین 20 میلیون ریال کمک معیشتی به صورت بلاعوض برای سه هزار و 300 واحد احداثی اختصاص پیدا می کند.
برای بازسازی هر واحد آسیب دیده روستایی تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد، و برای واحدهای شهری تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات پنج درصد اعطا می شود. همچنین برای 14 هزار و 500 خانوار آسیب دیده از زلزله نیز 30 میلیون ریال تسهیلات معیشتی اختصاص پیدا می کند.

سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان پروسعترین شهرستان استان خراسان شمالی محسوب می شود.
7183/ 6042 خبرنگار:مرضیه اردکام** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.