جلیل محمدزاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این روزها مستاجران بجنوردی به هر مشاور املاک که سر می زنند با پاسخ منزل برای اجاره نداریم رو به رو می شوند.
وی افزود: از 2 ماه گذشته و با وقوع زلزله 5.7 ریشتری در 23 اردیبهشت ماه، تقاضا برای اجاره مسکن بیشتر شده است و این افزایش تقاضا سبب شده تا مشاوران املاک این شهر مسکنی برای عرضه به مستاجران نداشته باشند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد تصریح کرد: خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی در گلستان شهر بجنورد و تاخیر در بازسازی واحدهای آسیب دیده، ساکنان این مجموعه مسکونی را به اجاره نشینی در بجنورد وادار کرده است.
وی افزود: عمده این افراد که تمکن مالی ندارند در پرداخت اجاره بهای مسکن مشکل دارند و به ناچار در حاشیه های شهر به دنبال تامین منزل اجاره ای هستند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد گفت: این افزایش تقاضا سبب شده تا میزان اجاره بها در بجنورد تا 20 درصد افزایش پیدا کند.
محمدزاده افزود: خسارت های زلزله به منازل مسکونی در مرکز شهر نیز سبب شد تا برخی از صاحبخانه ها نیز منزل خسارت دیده خود را ترک کنند و به مستاجری بروند و این امر بر کمبود منزل برای مستاجران در بجنورد دامن زده است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد از مسئولان خواست تا به بازسازی واحدهای آسیب دیده سرعت دهند.
وی گفت: پیش بینی می شود تا با بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله، تا دو، سه ماه آینده فضای اجاره بها و تامین مسکن برای مستاجران به روال قبل بازگردد.
محمدزاده تصریح کرد: با کاهش میزان تقاضا، تا اوایل مهر امسال میزان اجاره بها کاهش پیدا می کند.

* بازار مسکن در رکود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت خرید و فروش مسکن در بجنورد گفت: از چند سال گذشته شاهد رکود در بازار مسکن هستیم و این رکود اکنون نیز بر بازار حاکم است.
وی افزود: تا زمانی که دولت سیاست و برنامه ای برای رونق بازار مسکن نداشته باشد رکود همچنان بر بازار حاکم است و این سکوت در خرید و فروش مسکن ادامه دارد.
محمدزاده تاکید کرد: اکنون بهترین زمان برای خرید مسکن است و افرادی که قصد سوق دادن نقدینگی خود به سمت مسکن را دارند از این فرصت استفاده کنند.

*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.