حسن نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازاریابی و بازارسازی، مهم ترین نیاز در عرصه تولید محصولات است و در این زمینه نیز برند سازی یکی از عوامل مهم در بازاریابی است.
وی افزود: تعاونی ها باید برای افزایش توان رقابت در بازار، کیفیت محصولات تولیدی را ارتقا دهند تا بتوانند جای خود را در بازار پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تعاونی ها باید مورد حمایت قرار گیرند و با تسهیلات کم بهره توان مالی خود را ارتقا دهند.
وی به برگزاری سمینار و تبلیغات هدفمند در شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: این سمینار با مشارکت تعاونی های استان برگزار شد و امید است با ارائه آموزش های لازم، محصولات تعاونی ها که با کیفیت خوب تولید می شود با برند شهرستان و یا برند محلی عرضه شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه تعاونی ها باید بازاریابی و برندسازی را یاد بگیرند و این نیاز اقتصاد است، تاکید کرد: مشکل ما امروز تولید نیست بلکه بازار فروش است زیرا بعضا تولیدکننده تولید خوبی دارد اما فن و هنر فروش را ندارد.
وی اظهار کرد: اکنون برخی شرکت ها در دنیا به جای تولید، برند عرضه می کنند و با برندسازی توانسته اند در مشتری مداری و استمرار مشتری ها موفق باشند.
وی تصریح کرد: هنر بازاریابی و هنر برندسازی با ارتقای کیفیت کالا و ماندگاری مشتری، استمرار و تقویت پیدا می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: اکنون خیلی از انبارهای ما پر از محصول است اما هنر فروش نداریم اما سایر کشورها که بعضا تولید ندارند، با هنر فروش، بیشترین سود را داشته اند.
وی گفت: تولیدکننده ما در تولید محصول، باید بازار خارج از استان و فراتر از آن، بازار خارج از کشور را هدف گذاری کنند و تولید باید به سمت برندسازی سوق داده شود و تولیدکننده با رویکرد صادرات تولید کند.
نوری، استفاده از برند عاریتی را از شیوه های معرفی محصول عنوان و اظهار کرد: تولیدکنندگان استان در مرحله نخست، می توانند با برندهای عاریتی، محصول خود را به بازار عرضه کنند و به تدریج جایگاه خود را در بازار پیدا کند.
وی استفاده از تولید داخل را یکی از راه ها برای حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: تاکیدات زیادی بر استفاده از تولیدات داخل استان و داخل کشور شده است و در این باره باید نظارت وجود داشته باشد اما فراتر از نظارت، دستگاه های اجرایی ما بایر حس و تعلق خاطر داشته باشند تا از تولید داخل حمایت شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: مکاتباتی انجام شد و مجلس نیز مصوب کرد است که واردات کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود وارد نشود و این راه ها به صورت ایجابی به بازار تولیدات داخل کمک می کند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.