به گزارش ایرنا، سیدحمید کلانتری سه شنبه در نشست هم اندیشی طرح توسعه شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: صندوق توسعه ملی تامین 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای طرح های اشتغال زایی در این مناطق را تقبل کرده است که این رقم با تزریق منابع داخلی به 100 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.
وی اظهار کرد: امید است با این میزان اعتبار تسهیلاتی، شاهد توسعه در روستاهای کشور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان راز و جرگلان اشاره کرد و افزود: این تعاونی با عضویت دست کم نیم درصد از جمعیت شهرستان تشکیل می شود و این تعاونی در مرحله نخست با رویکرد توسعه کشاورزی فعالیت خواهد داشت.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر این اساس توسعه زنبورداری، توسعه صنعت اسب، صنعت نوغانداری و کشت گیاهان دارویی در مرحله نخست مورد توجه قرار دارد.
کلانتری اظهار کرد: تمام مردم شهرستان 60 هزار نفری راز وجرگلان می توانند در شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان عضو شوند.

* راز و جرگلان به عنوان شهرستان پایلوت و نمونه فقرزدایی در کشور
وی به اجرای تفاهم نامه توسعه راز و جرگلان اشاره کرد و گفت: با اجرا شدن این تفاهم نامه، شهرستان راز و جرگلان به عنوان شهرستان پایلوت و نمونه فقرزدایی و محرومیت زدایی کشور خواهد بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایجاد مرکز پژوهش اسب در راز و جرگلان می تواند به توسعه و رونق فعالیت اسبداران کمک کند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان راز و جرگلان به عنوان شهر نمونه تعاون انتخاب شده است افزود: رویکرد ما، توسعه این شهرستان با استفاده از ظرفیت های تعاونی ها است و بر این اساس توسعه این خطه با محوریت تعاونی‌ها محقق می شود.
کلانتری اظهار کرد: در این زمینه، توافق نامه ای تدوین شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی در سال های 96 و 97 اجرایی می شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 10 شهر به عنوان تعاون شهر انتخاب شدند که توسعه این شهرستان ها با محوریت تقوتی تعاونی‌ها اتفاق می افتد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفری یک روزه به استان خراسان شمالی انجام داده است.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.