به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، امیرهوشنگ عندلیبیان سه شنبه در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار کرد: در همین مدت همچنین شاهد کاهش یک درصدی طلاق توافقی، 7درصدی قتل، 15 درصدی نزاع و 3 درصدی سرقت بوده ایم.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی بر توجه جدی به امر کاهش آسیب های اجتماعی در کشور افزود: توجه به آسیب های اجتماعی از اولویت های اصلی وزارت کشور است.
عندلیبیان بدون اشاره به جزئیات آمار کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف گفت: هدف اصلی از انعقاد تفاهم نامه مابین وزارت کشور و دستگاه های اجرایی استفاده از ظرفیت دستگاه ها و و رعایت چارچوب تقسیم کار ملی و افزایش هم افزائی و همگرائی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی اشاره کرد: خوشبختانه وضعیت استان خراسان شمالی در پیشگیری، درمان و برخورد با آسیب های اجتماعی و کاهش آن نسبت به سایر استان ها مطلوب است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: نوع برخوردها با آسیب های اجتماعی باید بر مبنای رعایت قانون و حقوق شهروندی و همچنین اقدامات بر اساس نیازهای روز جامعه باشد.
محمد تقی ایرانی اظهار کرد: ما باید به نفع مردم و جامعه گفتمان شخصی را در حوزه آسیب های اجتماعی کنار گذاشته و از یک گفتمان واحد پیروی و وحدت و هم افزایی را در این حوزه افزایش دهیم.
وی کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه های طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی را از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید دانست و افزود: خوشبختانه ورود دولت در این حوزه بسیار مطلوب بوده است.
محمد تقی ایرانی به مشارکت 81 درصدی مردم استان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره داشت و افزود: این حضور بانشاط و آگاهانه در پای صندوق های رای بار دیگر مشارکت حداکثری سیاسی را برای استان رقم زد و هم اکنون ما باید این حضور را مغتنم شمرده و از فرصت به وجود آمده برای افزایش نشاط اجتماعی بهره مند شویم.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.