سرهنگ موسی الرضا حیاتی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: علت این حادثه سرایت آتش سوزی از اراضی کشاورزی به اراضی ملی بوده است.
وی با بیان اینکه اهالی روستای اسلام آباد در اطفای حریق همکاری خوبی داشتند گفت: در این حادثه 50 نفر از اهالی محلی به نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کمک کردند که در کمتر از 2 ساعت اطفای حریق شد.
سرهنگ حیاتی با بیان اینکه این آتش سوزی در مانه و سملقان برای دومین بار است که در سال جاری رخ می دهد، گفت: آتش سوزی در اراضی نیمه جنگلی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 برابر شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 1504 سامانه رایگان است که هر جا آتش رخ دهد همکاران در محل حادثه حاضر می شوند و کنترل می کنند که در این راستا مشارکت و همکاری مردم در اطلاع رسانی به موقع آتش سوزی کمک شایانی می کند.
استان خراسان شمالی به رغم دارا بودن ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه اراضی جنگلی و مرتعی با مخاطرات جدی مواجه است، مخاطراتی که عرصه های طبیعی این دیار را در معرض تهدید قرار داده است.
با توجه به ایام تعطیلات و آغاز سفرهای تابستانی بسیاری از افراد گذراندن در باغ ها و استراحت در زیر سایه های درختان را به سایر مکان ها ترجیح می دهند که متاسفانه برخی در حفاظت از درختان و جنگل ها غافل هستند و با شکستن و قطع شاخه ها و آتش زدن، ظلمی بزرگی به نسل های آینده می کنند.
از ابتدای امسال تاکنون،19 هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی در آتش سوخته است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و بقیه را جنگل تشکیل می دهد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.