به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا احمدی فرد روز دوشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان گفت: باید برای ساعت برگزاری نشست ها برنامه ریزی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی در مسیر تردد مسافران و زائران زیادی قرار دارد که باید از این ظرفیت ها برای ارائه خدمات برای برگزاری نماز جماعت در بوستان ها و مراکز اقامتی برای هموطنان استفاده کنیم.
این استان در حدفاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که سالانه شمار زیادی از مسافران و زائران حرم رضوی از این استان گذر می کننند.
وی بر رویه تشویقی در ارزیابی عملکرد اداره ها در خصوص برپایی نماز جماعت تاکید کرد و افزود: در این راستا آسیب و مشکلاتی داریم اما باید با تشویق روند را بهبود ببخشیم و اداره های کم کار در این زمینه را ارتقا دهیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: اداره ها منعی در هزینه کردن برای مسایل فرهنگی، آموزشی و ترویجی ندارند.
وی با بیان اینکه اجازه هزینه کردن به دستگاه ها و اداره ها در خصوص مسایل فرهنگی داده شده است گفت: مدیران باید با اولویت در خصوص این گونه مسائل بپردازند.
محمود دلپسند بر ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در اداره ها تاکید کرد و افزود: مسئولان می توانند برای فرهنگ سازی در امور فرهنگی برگزاری مسابقه، اردوهای فرهنگی و سایر موارد داشته باشند.
وی بر ایجاد مکان ها و نماز خانه های مناسب برای اداره ها، واحدهای اقامتی و بین راهی و مراکز عمومی تاکید کرد و گفت: حداقل هایی برای این فضاها از نظر زیر بنا با توجه به جمعیت، مسایل بهداشتی، سامانه های گرمایشی و سرمایشی و سایر موارد نیاز است.
این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش در جریان فرهنگ سازی در جامعه بسیار تاثیرگذار است افزود: باید در این امر فرهنگ سازی کنیم و بهترین مکان آموزش و پرورش است چرا که پایه و اساس نهادینه شدن هر فرهنگی در سنین پایین شکل می گیرد.
وی همچنین بر تولید محتوا درسی در خصوص نماز نیز تاکید کرد و افزود: همچنین رفتار های معلمان نیز به صورت عملی تاثیر گذاری زیادی دارد و مسایل تربیتی تنها نباید از ناحیه معلم پرورشی ارایه شود بلکه معلم علوم، ریاضی و هنر نیز می تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر تولید محتوای فرهنگی در خصوص نماز نیز در فضاهای مجازی تاکید کرد و افزود: باید در این خصوص اقدامات علمی انجام شود و تولید محتوا با شیوه مناسب و هنری باشد چرا که تاثیر گذاری بیشتری دارد مخاطبان زیادی نیز جذب خواهد کرد.
وی با بیان اینکه فضاهای مجازی هم اکنون نقش مهمی در اطلاع رسانی ایفا می کنند افزود: فضای مجازی وسیله ارتباطی وسیع و سریع است که شامل تمام آحاد جامعه شهری و روستایی می شود که باید از این فضا خوب و مناسب استفاده کنیم ، هر چیزی که خوب استفاده نشود تهدید خواهد شد.
دلپسند افزود: استان خراسان شمالی در ارزِابی اقامه نماز جماعت در سطح اداره ها در شاخص کشوری از متوسط کشوری همیشه بالاتر بوده است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.