سیدابراهیم علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تامین اعتبار برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح های عمرانی، مهم ترین دغدغه این شرکت است اظهار کرد: نیازهای اعتباری استان در سفر امروز وزیر نیرو به وی منعکس می شود.
وی افزود: سد گلمندره با 28.7 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی آب، اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن با کمبود اعتبار رو به رو است.
علوی با بیان اینکه پیمانکار سد گلمندره 400 میلیارد ریال مطالبه دارد​ اظهار کرد: یکی از درخواست‌های ما از وزیر نیرو، تخصیص اعتبار برای سرعت بخشیدن به این طرح است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به توقف ساخت سد بش قارداش در بجنورد گفت: ساخت این سد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن، 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح علاج بخشی ( نگهداری و حفاظت) سد بیدواز در شهرستان اسفراین نیز با کمبود اعتبار روبه رو هستیم.

* ساخت دو سد جدید در این استان
علوی در بخش دیگر سخنان خود از اجرای دو سد در استان خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: ساخت سد قردانلو در شهرستان بجنورد و سد دربند در شهرستان مانه و سملقان در دست مطالعه است.
وی افزود: این طرح ها امروز به وزیر نیرو معرفی می شوند و انتظار می‌رود که برای تامین اعتبار مورد نیاز مساعدت های لازم مبذول شود.

* آبگیری از سد مخزنی قزلداش با حضور وزیر نیرو
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سد مخزنی قزلداش در شهرستان رازو جرگلان در فاصله 170 کیلومتری شهر بجنورد امروز با حضور چیت چیان، وزیر نیرو، استاندار خراسان شمالی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استان آبگیری می شود.
وی هدف از ساخت سد مخزنی قزلداش را مهار آب های مرزی و تامین آب آشامیدنی و بهبود کشاورزی و همچنین بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه اعلام کرد و گفت: مخزن این سد گنجایش 12 میلیون و 240 هزار متر مکعب آب را دارد، این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و توان تنظیم سالانه هفت میلیون و 700 هزار متر مکعب را دارد.
وی تصریح کرد: شبکه آبیاری این سد 560 هکتار از زمین های منطقه را زیر پوشش خواهد برد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح سد و شبکه قزلداش را تاکنون بیش از یک هزار و 100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حدود 380 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل اجرای این طرح مورد نیاز است.
به گفته وی، عملیات اجرایی سد قزلداش در سال 89 آغاز شده و اکنون حدود 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

* آغاز اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب در 3 شهر
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز از آغاز اجرای پروژه های جمع آوری و نصب انشعابات فاضلاب در سه شهر استان با حضور وزیر نیرو خبر داد.
غلامحسین ساقی اظهار کرد: این طرح در شهرهای بجنورد، آشخانه و شیروان اجرا می شود.
به گفته وی طول شبکه فاضلاب در مجموع 125 کیلومتر است و این طرح به شیوه فاینانس جاری اجرا می شود.

*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی https://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/ 3007/ 1744/ خبرنگار: کبری علی آبادی** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.