اسماعیل قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی هفته آینده و در هفته بهزیستی مرکزترک اعتیاد معتادان 6 تا 18 سال در مرکز استان افتتاح می شود.
وی افزود: این مرکز، پیش از این در استان های سیستان و بلوچستان و البرز راه اندازی شده بود و سومین مرکز در خراسان شمالی طی هفته آینده شروع به کار می کند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت مرکز با بخش غیردولتی است ، ظرفیت آن را 60 نفر عنوان کرد.
قربانی گفت: این مرکز در دو بخش مجزا معتادان دختر و پسر 6 تا 18 ساله هر کدام به ظرفیت 30 نفر را پذیرش می کند.
وی افزود: برای فعالیت بهتر این مرکزدر تلاش امضا تفاهم نامه همکاری با دستگاه های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی هستیم که البته هنوز نهایی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مرکزی که هفته آینده افتتاح می شود، در سطح استان 68 کلینک، 13 کمپ ترک اعتیاد (مراکز اقامتی میان مدت)، 4 تا مرکز سرپناه شبانه (شلترویژه آقایان و خانم ها)، 3 مرکز (دی آی سی یا مرکز گذری کاهش آسیب)، یک مرکز (تی سی) فعال وخدمات ارائه می کنند.
مدیرکل بهزیستی افزود: این تعداد مراکز به جز 20 تا 30 مرکز مرتبط به حوزه ترک اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی است که خدمات محدود تری ارائه می کنند.
دکتر قربانی افزود: کمپ های فعلی اگر اطلاع رسانی مناسبی شود کفایت نیاز استان را می کند.
به گفته وی، پارسال 16 هزارو 697 معتاد از مراکز ما تحت پوشش خدمات دریافت کرده اند.

***سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7187، 1744 خبرنگار: مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.