به گزارش ایرنا، غفار اسماعیلی چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: امید است با این میزان اعتبار، گام موثری برای حل مسائل واحد‌های تولیدی برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی پارسال سهم خود را از تسهیلات رونق به طور کامل جذب نکرد افزود: سهم این استان از این اعتبار تسهیلاتی تزریق چهار هزار و 200 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی بود که تنها 600 میلیارد ریال معادل یک هفتم از این مبلغ مصوب، جذب شد.
وی اظهار کرد: امسال باید تلاش شود تا بخش بیشتری از سهم استان از این اعتبار تسهیلاتی جذب شود.
اسماعیلی گفت: پیش از این، واحد‌های تولیدی بدهکار به بانک و یا واحدهایی که چک برگشتی داشتند، برای​ دریافت تسهیلات با مشکل روبه رو بودند و بانک نمی توانست به آنان تسهیلات اعطا کنند اما اکنون بسیاری از موانع در این زمینه برداشته شده است و نگاه بانک ها به تولید، نگاه گذشته نیست.
وی گفت: امید می‌رود این تغییر نگاه به تولید، به ناظران هم تسری پیدا کند.
عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی باید به لحاظ کیفیت با خارج قابل رقابت باشد افزود: اگر واحد‌های تولیدی ما با 80 درصد از ظرفیت خود فعالیت داشته باشند بازار ایران جواب گوی نیاز تولیدات نیست بنابراین نیاز است تا کیفیت محصول تولیدی داخلی ارتقا پیدا کند تا بتوانیم در بازار خارجی رقابت کنیم و در بازار دنیا جای پا باز کنیم.
وی افزود: اکنون پس از برجام فرصت های خوب در داخل و خارج برای رونق تولید و اقتصاد ایجاد شده است که باید از این فرصت استفاده کنیم.
معاون امور اقتصادی و منابع استاندار خراسان شمالی نیز گفت: باید زمینه استمرار فعالیت واحد‌های تولیدی فراهم شود و در این زمینه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در تلاش است تا با پیگیری های مجدانه واحدهایی که به مشکل خورده اند و با دریافت تسهیلات قابلیت احیا دارند، احیا شود.
محمود دلپسند اظهار کرد: سال گذشته در کشور به اهداف مورد نظر دست پیدا نکردیم اما امسال با استفاده از تجربه های گذشته تلاش داریم تا مشکلات بیشتری از حل مشکل تولید رفع شود.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف، باید بانک ها حمایت بیشتری مبذول کنند البته بانک های استان در این باره نگاه حمایتی داشتند اما برخی محدودیت ها مانع برخی از حمایت ها شده است.
وی خواستار افزایش سطح اختیارات بانک ها در استان شد و افزود: نگاه دستگاه‌های اجرایی در حل مسائل واحد‌های تولیدی نگاه کارشناسی و نگاه دستگاه‌های نظارتی، تعامل بوده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود از صدور اجرائیه بانکی برای یک واحد تولیدی بدون اطلاع کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: یک غفلت جمعی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: اگر ملکی از یک واحد تولیدی به تملک بانک در آمده این کارگروه باید مطلع شود.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.