به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در اجتماع مردمی صیانت ازحریم امنیت خانواده اظهار کرد: در راستای جبران کمبودها در حوزه بانوان در این استان، امسال هشت بوستان ویژه آنان در مرکز هشت شهرستان ایجاد خواهد ‌شد.
وی افزود: ایجاد بوستان بانوان در سایر نقاط شهری این استان نیز مورد توجه قرار می گیرد اما اولویت ساخت در سال جاری با ایجاد این بوستان در مراکز شهرستان ها است.
وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به توانمندی زنان در عرصه های مختلف کرد و گفت: تلاش می شود تا از توان بانوان موفق در حوزه های مختلف بهره برداری شود.
صالحی، عفاف و حجاب را از ارزش های اخلاقی در اسلام عنوان کرد و گفت: حجاب نمود بیرونی عفاف است و در قالب عفاف نمود پیدا می‌کند، توجه به رعایت حجاب و حیا و عفاف در جامعه، برای صیانت از کانون خانواده الزامی است.
وی اظهار کرد: در این زمینه، امر به معروف باید در خانواده و از امر به معروف نزدیکان آغاز شود و سپس به جامعه سوق دهیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: پیامدهای عفاف و حجاب در دو بعد فردی و اجتماعی نمود دارد، زن با رعایت حجاب و عفاف دیگران را وادار به رعایت حرمت و شخصیت خود می کند و همچنین سبب پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و نقش تأثیرگذاری در جلوگیری از فساد و ناهنجار فرهنگی و اجتماعی می شود، حجاب و عفاف برای پاسداشت کرامت انسان است.
صالحی گفت: خانواده نهاد مهم در اسلام است و صیانت از این کانون​ مورد توجه دین است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز با بیان اینکه مردم در برابر آسیب های جامعه مسئولیت دارند گفت: بی توجه بودن به این امر مهم در منطق اسلام جایگاه ندارد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: همه در برابر جامعه مسئولیت دارند و دین همه را مسئول می داند.
وی با بیان اینکه باید زن و مرد خود را پاک نگاه دارند افزود: عفاف و حجاب ریشه در حیا دارد و اگر حیا در خانواده های ما نهادینه شود عفاف و حجاب نمود پیدا می‌کند و خود را نشان می‌دهد.
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: عفاف باید در همه عرصه های مختلف نمود پیدا کند و قلم به دستان و نویسندگان نیز باید در نوشتن عفاف را رعایت کنند و حرمت و حریم ها را مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه برخی آزاد شدن از قید و بند حیا را با کلاس بودن می دانند افزود: بانوان بدانند که سبک زندگی کردن انسان را بالا نمی‌برد و همچنین کنسرت‌های مختلط و آمیخته با حرام، کلاس نیست.
وی خاطرنشان کرد: باید از خانواده حفاظت و صیانت کنیم و نگذاریم دشمن در خانواده های ما نفوذ کند.
اجتماع مردمی صیانت ازحریم امنیت خانواده در مصلی بجنورد برگزار شد.
*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7185/3007/1744 خبرنگار: کبری علی آبادی ** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغر افتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.