رضا جباران دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل 361 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده بود اظهار کرد: شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در این استان، امسال 60 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت اجرای حکم قلع و قمع 8 مورد بوده که منجر به تخریب شده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2دهم هکتار(2 هزار متر مربع) از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی خراسان شمالی تخریب شده است.
جباران افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در راستای تأمین امنیت غذایی مردم و حفظ و صیانت از عرصه های کشاورزی و باغی با متخلفین تغییرکاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی به شدت برخورد می کند.
مدیرکل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تمامی مالکین زمین های کشاورزی خواست تا قبل از هرگونه تغییر کاربری، برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان حوزه خود مراجعه کنند.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan ، کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام به نشانی ttps://www.instagram.com/irnabojnurd در دسترس همگان است.
هم چنین هموطنان گرامی دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.