به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مسیح مهاجری روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی خوابگاه دانشجویی خیرسازی بنیاد 15 خرداد در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: دانشگاه ها باید 2 بال داشته باشند تا به کارخانه انسان سازی تبدیل شوند.
وی افزود: زمانی، پس از شهادت دکتر بهشتی شعار می دادیم که ایران پر از بهشتی است، اما این شعار اشتباه بود و بهشتی تنها یک نفر بود، ما به بهشتی ها نیاز داریم اما بهشتی نداریم.
مهاجری گفت: درس اخلاق باید به نوعی در دروس دانشگاهی همراه شود و به دانشگاهیان تزریق شود.
وی افزود: اگر اخلاق به فکر تزریق شود، انسان همه جا را محضر خدا می بیند و کارها صلاح می شود.
وی با اشاره به اجرای خوابگاه دانشجویی دختران در دانشگاه بجنورد گفت: این اقدامات دیر انجام شد و تامین رفاه برای بانوان و دختران باید زودتر از اینها انجام می شد.
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در بخش دیگر سخنان خود، موفقیت های به دست آمده در کشور را مرهون انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) دانست و افزود: کاری که امام(ره) در پیروزی انقلاب انجام داد، کوچک ترین کاری بود که از دست ایشان بر می آمد.
وی تصریح کرد: اگر زمان اجازه می داد و اگر مشکلات مثل جنگ و یا منافقان نبود، رشد و بالندگی کشور که پس از انقلاب شاهد بودیم، بسیار بیشتر از این بود.
وی افزود: کار امام (ره) شبیه کار امام حسین(ع) بود و اگر برخی نامردی های داخل در آن زمان، که البته هنوز هم نامردی ها هست، نبود اقدامات بیشتری انجام می شد.
وی با بیان اینکه به فرموده امام(ره) باید خود را در محضر خدا بدانیم از برخی بداخلاقی ها گلایه کرد و گفت: چرا باید برای رسیدن به مسئولیت ریاست جمهوری آتش بسوزانیم، تهمت بزنیم و یا دروغ بگوییم؟ چرا باید با احساسات مذهبی مردم بازی کنیم و بگوییم قرار است همجنس بازی راه افتد و یا قرار است ناموس ها بر باد رود.
مسح مهاجری تصریح کرد: تجربه نشان داده است که بداخلاقی ها جواب نمی دهد و انسان را به جایی نمی رساند.
آیت الله حسن صانعی، سرپرست بنیاد ۱۵ خرداد نیز با اشاره به اینکه هر نقطه از کشور ظرفیت ها و ویژگی های خود را دارند گفت: نیاز است تا ویژگی های ممتاز که متفرق است منسجم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز با تاکید بر نقش حضور مردم در عرصه های سیاسی در تحقق پیشبرد اهداف نظام گفت: مردم ما با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
محمدتقی ایرانی با تاکید بر اینکه حضور و مشارکت مردم در عرصه سیاسی به ارتقای امنیت کشور کمک می کنند به دستاوردهای برجام اشاره کرد و افزود: پس از برجام زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بهبود یافته و شاهد حضور سرمایه‌گذاران در کشور هستیم.
وی افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران کشور تاثیرگذار در منطقه است و این موفقیت‌ها مرهون خون شهدا و ایثارگران است.
وی بر مشارکت دادن مردم در اداره و مدیریت امور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به سمتی حرکت می‌کند که بخش زیادی از امور را به مردم واگذار کند و رویکرد این است که مردم در امور مختلف مشارکت داده شوند.
وی با بیان اینکه خیران به خوبی در مدرسه سازی ورود پیدا کرده اند گفت: از خیران انتظار می‌رود در امور امنیتی نیز ورود پیدا کنند و در اجرای برخی امور همچون ساخت پاسگاه ها کمک کار باشند.

*** سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.