علی اصغر شریکیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد اصله نهال از انواع نهال های ارقام میوه شامل سیب، گلابی، آلو، گیلاس، انگور، زیتون، پسته، انار، گردو و ... پایه رویشی برای باغداران و تولیدکنندگان نهال در این استان تامین شده است.
وی اصلاح و نوسازی باغ ها را از جمله اهداف تامین نهال شناسه دار پایه رویشی در استان عنوان کرد و گفت: این استان نهال های مناسبی برای توسعه داردو هم اکنون نهال های شناسه دار تحت آزمایشات قرار گرفته است.
به گفته شریکیان این استان دارای 14 نهالستان است که 10 نهالستان هسته دار و دانه دار، دو نهالستان پسته و دو نهالستان شامل تولید گیاهان دارویی و گل محمدی می باشد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
*همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به آدرس https://t.me/irnaBOJ تلگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.