عبدالله یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پنج میلیارد ریال آن یارانه داده شد و 13 میلیارد ریال دیگراعتبار تسهیلاتی و مابقی هم آورده متقاضی بود.
وی اظهار کرد: امسال 2 هزار و 650 هکتار از کشتزارهای این استان زیر کشت چغندر قند بهاره رفته است.
وی افزود: پیش بینی می شود از این میزان سطح 90 هزار تن محصول برداشت شود.
وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در این استان گفت: پارسال سطح زیر کشت این محصول 2 هزار و 300 هکتار بود که افزایش سطح زیر کشت امسال ناشی از عملکرد کارخانه قند شیروان و خریداری کمباین چغندرقند بوده است.

* واردات سم سفیدک انگور از آلمان پس از برجام
یوسفی یکی دیگر از پیامدهای مستقیم پس از برجام را خرید سموم مورد نیاز برای مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور عنوان کرد و افزود: پارسال تاکداران این استان از این ناحیه بیش از 800 میلیارد ریال خسارت دیدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خرید سم اختصاصی برای مبارزه با بیماری آفت سفیدک انگور در سال جاری اشاره کرد و گفت: سم های داخلی که کشاورزان در سال گذشته برای مبارزه استفاده می کردند کارایی لازم را نداشت، امسال پس از برجام سم های اختصاصی از کشور آلمان خریداری کردیم که در این پیوند، 6 تن وارد این استان شد.
وی افزود: خوشبختانه امسال به موقع سم با کیفیت لازم برای مبارزه با این بیماری از خارج وارد شد که تاکدارن نیز به موقع وارد عمل شدند و قبل از گل از این سموم استفاده کردند که این بیماری 100 درصد کنترل شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون این نگرانی رفع شده است افزود: باغداران امسال نسبت به پارسال توجه بیشتری کردند و این بیماری در سطح تاکستان های این استان کنترل شده است، این در حالی است که پارسال 40 تا 100 درصد تاک های این استان از ناحیه این بیماری خسارت دیدند.
در خراسان شمالی بیش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از مجموع این میزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بیش از 165 هزار تن انواع انگور تولید می شود.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
***همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.