عبدالله یوسفی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه خرید گندم از 15 خرداد ماه آغاز شده است اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 160 تا 170 هزار تن گندم از کشتزارهای استان خراسان شمالی برداشت شود.
وی نرخ تضمینی هر کیلوگرم گندم را 13 هزار ریال عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به کاهش 40 درصدی بارندگی در پاییز و کاهش 93 درصدی بارندگی در بهار امسال، برداشت گندم آبی و دیم در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته باشد.
یوسفی با بیان اینکه سال گذشته 256 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد افزود: امسال گندم در سطح 49 هزار هکتار آبی و 101هزار هکتار دیم در استان خراسان شمالی کشت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال برداشت غلات از کشتزارهای خراسان شمالی از 10 خرداد ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
***
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.