سعید خوشقامت یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در این راستا 32 نفر معرفی شده اند اظهار کرد: این اعتبار در زمینه آبیاری قطره ای، آبیاری بارانی و آبیاری کم فشار اجرا خواهد شد لذا از تمامی کشاورزان و باغدارانی که بیش از یک هکتار زمین دارند در سامانه آبیاری تحت فشار ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه کشاورزان با مراجعه به بانک کشاورزی می توانند از کمک های بلاعوض استفاده کنند گفت: در مجموع کل، تاکنون 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان شیروان به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
خوشقامت افزایش راندمان آبیاری، کاهش فرسایش، بهبود کیفیت و کمیت محصول، کاهش رویش علف‌های هرز، امکان توزیع یکنواخت کود و سم، کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف آب، جلوگیری از شست‌وشوی خاک و کاهش در هزینه‌ها را از مزایای این طرح عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هم اکنون 76 رشته قنات در شیروان دایر است که برای آبیاری هزار و 860 هکتار از کشتزارهای شیروان از آب سفره های زیرزمینی استفاده می شود.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان 109 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که 72 هزار هکتار آن کشتزار دیم و 27 هزار هکتار آبی است.
***سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.