محمد نقی کاظمیان شنبه در گفت و گو با ایرنا میزان برداشت پیاز در استان را از سطح 2 هزار و 900 هکتار با عملکرد 43 تن، 124 هزار تن دانست.
وی با بیان اینکه مزارع پیاز این استان از کیفیت خوبی برخوردار است و درآمد کشاورزان بهتر خواهد بود گفت: امسال پیش بینی می شود با عملکرد 45 تن، 126 هزار تن پیاز در این استان تولید شود که با توجه به بازدید های صورت گرفته در مقایسه با سال گذشته افزایش خواهیم داست.
کاظمیان میانگین مصرف سالانه پیاز به ازای هر نفر را 12 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: هم اکنون بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین بیشترین سطوح زیر کشت پیاز در استان خراسان شمالی را دارند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: محصول پیاز در شهرستان مانه و سملقان آذرماه و در سایر مناطق این استان اواخر بهمن و اسفندماه کشت و برداشت آن از مزارع اواسط مردادماه صورت می گیرد.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
***
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.