سردار علیرضا مظاهری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به لحاظ فضای انتخاباتی، رویکرد ما در برخورد با راکبان موتورسیکلت متخلف تغییر کرد و بر این اساس آمار حوادث در بهار امسال رشد یافت.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که برخورد با تخلف همواره نتیجه مثبت دارد.

* سواری ها در 65 درصد از تصادفات مقصر بودند
مظاهری درباره خودروهای مقصر در وقوع حوادث رانندگی درون شهری استان گفت: در این مدت سواری شخصی ها در وقوع 65 درصد از سانحه های رانندکی مقصر بوده، موتورسیکلت ها به عنوان خودروی مقصر در 23 درصد از حادثه ها شناخته شده اند و پس از آن وانت بارها با 8 درصد در رده سوم خودروهای مقصر در وقوع تصادف قرار دارند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: بهار امسال وقوع بیش از 680 فقره تصادف درون شهری در این استان به ثبت رسیده که شمار این حادثه ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.

*افزایش شمار قربانیان حوادث رانندگی
مظاهری افزود: شمار قربانیان حوادث رانندگی در معابر شهری استان طی بهار امسال با 2 نفر افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 15 نفر رسیده است.
به گفته وی در این مدت 626 فقره تصادف منجر به جرح در شهرهای استان گزارش شده است که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: در این مدت علت وقوع 42 درصد از تصادفات عدم رعایت حق تقدم و علت وقوع 18 درصد نیز عدم توجه به جلو به ثبت رسیده است.

* صدور 79956 برگ اخطاریه
مظاهری در بخش دیگر سخنان خود به کاهش سه درصدی میزان اعمال قانون رانندگان متخلف در بهار امسال گفت: در سه ماه نخست امسال 79 هزار و 956 برگه اخطاریه برای متخلفان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت سه هزار و 912 دستگاه موتورسیکلت و یکهزار و 176 دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.