به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری گفت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر کلاهبرداری با معاملات کلان برای خرید لوازم کارگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی استان افزود: با تحقیقات فنی و پلیسی صورت گرفته مشخص شد فردی با هویت معلوم در مراحل اولیه خرید کالا وجه معامله را به حساب صاحب کالا واریز و پس از جلب اعتماد فروشندگان که غیربومی بودند اقدام به ارسال چک های افراد غیر به وسیله پست با آدرس فروشندگان می کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه که چک مدت دار بوده متاسفانه هیچگونه استعلامی از سوی فروشندگان صورت نمی‌گرفت.
وی با اشاره به اینکه فروشندگان کالاها را از طریق باربری به شهرستان مانه و سملقان ارسال می‌کردند بیان داشت: با فرارسیدن موعد چک های تحویلی، فروشندگان متوجه می‌شوند که چک هایشان یا موجودی ندارد و یا اینکه سرقتی و مفقودی است که در این راستا به علت عدم پاسخگویی از سوی متهم فروشندگان اقدام به شکایت علیه وی نمودند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به دلایل موجود عملیات پلیس برای دستگیری متهم که متواری شده بود طراحی شد.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهم به همراه 2 برادرش صاحبان یک کارگاه چوب بری و ام دی اف بودند، خاطرنشان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی اموال موجود در کارگاه را به رویت شکات رساندند که تمامی اموال به ارزش یک میلیارد و 460 میلیون ریال شناسایی و کارگاه نیز پلمب شد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه متهمان پس از شناسایی و دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند یادآور شد: پرونده تشکیل شده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مانه و سملقان در حال رسیدگی است.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 1744 خبرنگار: کبری علی آبادی ** انتشاردهنده:علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.