به گزارش ایرنا مسلم محمد یاران شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در شهرستان اسفراین اظهار کرد: گروهک مجاهدین خلق حادثه تروریستی 7تیر سال 60 را برای از بین بردن انقلاب طراحی کرده بودند اما با هدایت و رهبری های هوشمندانه امام(ره) و نیروهای پرورش یافته در این مکتب که جان خود را برای راه امام فدا می کردند دشمن نتوانست به اهدافش برسد .
وی افزود : امروز نیز با وجود گذشت سال ها از انقلاب جوانان و مسئولانی در نظام ما رشد کرده اند که آمادگی دارند در راه خدا جان بدهند و توطئه های دشمن که روز به روز بیشتر می شود را خنثی می کنند.
این مقام قضایی مرکز خراسان شمالی گفت : شهید بهشتی عمرش را به عنوان یک سرباز در اختیار ملت قرار داد و مانند یک سرباز با افتخار شیفته خدمت به مردم بود .
یاران افزود : آیت الله بهشتی با وجود اینکه مورد آماج حملات مسموم قرار می گرفت ولی وقتش را صرف پاسخ به آن ها نمی کرد و معتقد بود : روزی مردم خود واقعیت را خواهند فهمید .
وی با اشاره به اقدامات ممتاز شهید بهشتی در نظام جمهوری اسلامی گفت: تدوین قانون اساسی مترقی بر مبنای تعالیم اسلامی با اصولی محکم و قانونی برای کشور برگرفته از اندیشه ای شهید بهشتی است .

****سناریوی دشمن پس ازانتخابات دامن زدن به تنش های سیاسی در کشور بود
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در بخشی دیگری از سخنانش بابیان اینکه دشمنان پس از حادثه 7تیر سال 60 نیز در هر انتخابات در کشور نقشه از هم پاشیدن نظام را کشیده است که با رهبری های ولی فقیه به جایی نرسیده افزود: درانتخابات اخیر نیز سناریوهایی را دشمنان برای نظام جمهوری اسلامی طراحی کردند که یکی ایجاد دو قطبی کاذب بود که مردم را در عدم مشارکت انتخابات تشویق کند و همچنین در صورت مشارکت مردم در انتخابات به تنش های سیاسی بعد از انتخابات دامن زده شود .
یاران گفت: دشمن برای خدشه دار کردن 4 اصل مهم در انتخابات یعنی مشارکت حداکثری، رقابت سالم ، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات طرح های فراوانی داشت که با محوریت حاکمیت دینی و رهبری ولی فقیه نتوانست این طرح ها را اجرایی کند و ما توانستیم ازاین وضعیت نیز نجات یافتیم .

****کاهش نرخ رشد جرم خشونت در خراسان شمالی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه عملکرد دستگاه قضایی دراستان خراسان شمالی را در سال گذشته تشریح کرد وافزود: در سال 95تعداد 135هزارو 790پرونده به دستگاه قضایی استا ن وارد که تعداد 140هزار و 446 پرونده آن مختومه شد .
یاران با بیان اینکه استان خراسان شمالی یکی از استان هایی است که بیشترین پرونده ای وارد ه به محاکم قضایی اش در حوزه خشونت شامل نزاع دست جمعی ،ضرب عمدی، همسر آزاری و کودک آزاری ، توهین و قتل هایی که در دل خشونت ها جای دارد گفت: برای اولین بار در سال 95 تعداد پرونده های ضرب و حرج و نرخ رشد جرم در این حوزه افزایش نیافت و در برخی پرونده ها کاهش یافت .
وی این موفقیت را مرهون آگاهی بخشی علما ، تربیون های نماز جمعه ،هم افزایی دستگاه های اجرایی ، اجرای قوانین شرع و قانون ،آگاهی بخشی رسانه ها و بزرگواری مردم در گذشت از برخی پرنده ها ذکرکرد .
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد توهین ،تخریب و مواد مخدر را در رده بعدی بیشترین پروندهای ورودی به دستگاه استان ذکر کرد و افزود: حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی ازدغدغه های رهبری است که متاسفانه دراستان ما نیز کاهش نداشته است .
یاران افزایش طلاق توافقی را یکی از اسیب های اجتماعی ذکرکرد که ریشه سایر آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، فساد و فحشا می شود .
وی گفت : اهتمام جدی دستگاه قضایی دراستان بر صیانت ونظارت بربیت المال است .
به گزارش ایرنا شامگاه هفتم تیرماه سال 60 دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل منفجر شد و 72 تن از یاران امام و انقلاب به معراج رفتند که یکی از همراه شهید بهشتی، حجت الاسلام ˈمحمدحسن طیبیˈ، اولین نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بود.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد .
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
1744 /7189 خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده



/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.