به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این نهاد عباس اهرابی از اعلام آمادگی این نهاد برای جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع آن بین نیازمندان تا پیش از ظهر روز عید خبر داد و گفت: امسال با هماهنگی های صورت گرفته در شورای زکات خراسان شمالی، ائمه جماعات در شهرستان‌ها و سازمان‌ها مردم نهاد صندوق‌های مشخصی با آرم شورای زکات با حضور افرادی که کارت شناسایی این شورا را دارند، در مصلی‌ها، مساجد، مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه مستقر می شوند.
وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و همچنین نیازسنجی صورت گرفته از اسامی نیازمندان به تفکیک استان، شهرستان و محله وجوهات پرداختی مردم در روز عید فطر تا پیش از ظهر روز عید، به صورت حضوری یا با واریز به شماره حساب آن‌ها به دست نیازمندان می رسد.
وی با بیان اینکه امسال نیز جمع آوری فطریه و کفاره در سطح شهر و روستا با محوریت شورای زکات استان انجام می شود گفت: امسال در روز عید فطر، جمع آوری زکات فطریه در یکهزار و 200 پایگاه شهری و روستایی در استان انجام خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی تاکید کرد: زکات جمع آوری شده و در بین نیازمندان سازمان بهزیستی، دفتر امام جمعه و کمیته امداد توزیع خواهد شد.
اهرابی گفت: سال گذشته هفت میلیارد و 130 میلون ریال فطریه در سطح استان توسط مومنان روزه دار به کمیته امداد پرداخت شد و با توجه به افزایش قیمت زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آن‌ها گندم و برنج است، این میزان امسال افزایش خواهد داشت.
هم اکنون 32 هزار خانوار مشتمل بر 53 هزار نفر جمعیت تحت پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی هستند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.