آن ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا علت تقاضای زیاد افراد برای کسب امتیاز تاکسی های زرد را بیکاری عنوان و اظهار کردند: اما، رقم بالای امتیاز تاکسی مانع دریافت مجوز از سوی متقاضیان شده است.
این شهروندان افزودند: براساس آمارهای موجود هم اکنون تعداد 352 دستگاه تاکسی عمومی در شهر شیروان در حال خدمات دهی به شهروندان هستند یعنی به تعداد هر 255نفر شهروند یک دستگاه تاکسی در شهر موجود است که این تعداد تاکسی در مقایسه با وسعت خیابان های شیروان بسیار زیاد است.
سرپرست ناوگان حمل و نقل درون شهری شیروان در گفت وگو با ایرنا دلیل بالا بودن قیمت امتیاز تاکسی در این شهر را بیکاری و تقاضای زیاد برای تاکسی دانست و گفت:قیمت های بالا برای امتیاز تاکسی به هیچ وجه خواست سازمان حمل و نقل درون شهری نیست و متاسفانه این قیمت ها خارج از نظارت سازمان و از طریق توافق بین خریدار و فروشنده تعیین می شود.
شیرزاد ربانی اظهار می دارد سال 1395تعداد 116 تقاضا برای تعویض و نوسازی تاکسی به این سازمان ارائه شد که از این تعداد 99 دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی نو جایگزین شده و مابقی نیز در شرف تعویض می باشند.
رئیس اتحادیه تاکسی رانی درون شهری شیروان هم در گفت وگو با ایرنا امتیاز مصوب یک دستگاه تاکسی در شیروان را 15 میلیون تومان می داند که با احتساب 2 میلیون تومان حق بهره برداری قیمت امتیاز یک دستگاه تاکسی به 17 میلیون تومان می رسد.
آقای شاملو اظهار می دارد به رغم اینکه میانگین درآمد یک دستگاه تاکسی با کارکرد 10 ساعت در روز بسیار ناچیز و بین 50 تا 60 هزار تومان آن هم بدون احتساب هزینه سوخت و استهلاک می باشد اما جوانان به خاطر بیکاری شدید در شهر مجبورند مبلغ 27 میلیون تومان را برای امتیاز یک دستگاه تاکسی پرداخت کنند تا بتوانند این شغل سخت و پر زحمت را برای خود ایجاد کنند.
9855/ 6042 خبرنگار:امیر عوض زاده باغان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.