علی اصغر شریکیان شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سطح باغ های گیلاس در این استان هزار و 170 هکتار است اظهار کرد: از این میزان سطح 980 هکتار با تولید 6 هزار و 750 تن بارده است.
وی با بیان اینکه بجنورد و اسفراین بیشترین سطوح زیر کشت این محصول را در استان دارند گفت: کوهپایه ها و دره های بجنورد و دهستان ویلانلو و رویین اسفراین عمده ترین مناطق توسعه کشت این محصول هستند.
شریکیان ارقام گیلاس در این استان را زودرس دم کوتاه و دم بلند فرانسه، شیشه ای، رقم دیررس مشهد و دم بلند فرانسه عنوان کرد و افزود: گیلاس یکی از اولین محصولات باغی این استان است که امکان صادرات آن فراهم است از سویی سازگاری با شرایط اقلیمی و اشتغالزایی از دیگر عوامل توسعه کشت این محصول در خراسان شمالی هستند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به توضیحاتی برای کشاورزان در خصوص این محصول گفت: توصیه می شود باغداران در عملیات اصلاح و جایگزینی برای افزایش باروری از ارقام مختلف گیلاس و آلبالو گرده ده استفاده کنند.
این استان 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.