محمدرضا صالحی پنجشنبه در آیین آغازین هفته قوه قضائیه در گلزار شهدای بجنورد اظهار کرد: شهید دکتر بهشتی چه پیش از پیروزی انقلاب و چه پس از پیروزی آن تلاش و مجاهدت فراوانی داشت که ترویج اسلام در هامبورگ آلمان و پایه گذاری انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم اروپا از آن جمله بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، وی افزود: عضویت در شورای انقلاب با حکم حضرت امام(س) و شکل دادن به دستگاه قضائی بر مبنای عدالت اسلامی و تأسیس حزب جمهوری اسلامی به همراه شمار دیگری از یاران امام خمینی(ره) از دیگر حرکت های جاوید این شهید بزرگوار بود.
وی با اشاره به رابطه تحزب با انتخابات و نیز، اهمیت انتخابات در تداوم نظام و تعابیری که امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری در این خصوص داشته اند، تأکید کرد: شهید بهشتی با شهادت خود، صداقت خویش را هم امضا کرد و ما امیدوار هستیم که در مسیر حرکتی شهدای گرانقدر به ویژه آیت الله بهشتی برای ساختن ایرانی آباد، آزاد، سربلند با عدالت اسلامی و اعتدال گام برداریم.
استاندار هم چنین روز قدس را روز اسلام و روز مبارزه با استکبار جهانی نامید و از همگان برای حضور پرشور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کرد.
این گزارش حاکیست، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، از امنیت، عدالت و رفاه نسبی به عنوان نیازمندی های اصلی همه جوامع انسانی یاد کرد و گفت: عدالت در بستر امنیت محقق می شود و تثبیت این دو به نوبه خود به ارتقای معیشت مردم و اقتصاد کشور منجر می شود و تأمین این سه عنصر جزو وظایف نظام اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی از شهید بهشتی به عنوان سید الشهدای انقلاب اسلامی و یک مدیر توانمند، با تدبیر و کادرساز یاد کرد و افزود: امروز انتظار از قوه قضائیه این است که مقتدرانه به بسط عدالت در جامعه بپردازد و تبعیض ها را حذف کند و ضمن برقراری مساوات در اجرای قانون، با مفسدان برخورد قاطعانه داشته باشد.
حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی هم در این آیین ویژه با اشاره به شهادت دکتر بهشتی و جمعی از یاران حضرت امام(ره) در فاجعه هفتم تیرماه 1360 گفت: در این فاجعه شهدایی از هر سه قوه داشتیم؛ بنابراین این هفته تنها به قوه قضائیه منحصر نمی شود بلکه می توان آن را هفته همه قوا و مجموعه نظام دانست و شهادت این عزیزان هم همانند شهدای اقدام تروریستی اخیر، وحدت و همگرایی بیشتر آحاد ملت را موجب شد.
در پایان این مراسم، گلزار شهدای مرکز استان عطرافشانی و گلباران شد./
7184/1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.