به گزارش ایرنا حجت الاسلام قدرتی چهارشنبه در آئین افتتاح ساختمان اداره پزشک قانونی فاروج با اشاره به افزایش 11 درصدی ورودی پرونده های ضرب و جرح در شهرستان فاروج برغم کاهش 7 درصدی این پرونده ها در سطح استان افزود: نشست ویژه ای با حضور مسئولان شهر، شوراها، نخبگان، فرهیختگان اقشار مختلف ظرف یکی دو ماه آینده برگزار و 500 پرونده ضرب و جرح بررسی و آسیب شناسی شود.
وی گفت: دادگستری استان هم آمادگی حضور برای نشست های تخصصی شهرستان در این خصوص و بررسی قشر و رده سنی و عوامل موثر در تشکیل این پرونده ها را دارد .
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه تعریف شدن یک هزارو 920 عنوان مجرمانه در کشور انطباقی با یک جامعه اسلامی ندارد و نباید هر کار مردم را جرم بدانیم تصریح کرد: در دنیا هم به این تعداد عنوان مجرمانه کمتر تعریف شده و فقه اسلامی ما هم این تعداد را نمی پذیرد.
وی افزود: ثمره این تعداد عنوان جرم شلوغی دستگاه قضایی و پزشک قانونی است.
حجت الاسلام قدرتی، پزشک قانونی را از ارکان پروسه دارسی و احقاق حق و اجرای عدالت برشمرد و گفت: از حیث پزشک 50 درصد و از حیث کادر اداری یک ششم کمبود داریم که یکی از دلایل طولانی شدن پرونده ها همین کمبودهاست.
مدیرکل سازمان پزشک قانونی خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه در سال 95، در سطح استان 26 هزارو 935 پرونده به این دستگاه ارجاع و بررسی شده است گفت: تعین علت فوت 500 جسد ارجاعی، ارجاع پاسخ 2 هزارو 575 مورد آزمایشات مختلف و.. از اقداماتی است که طی سال گذشته از سوی پزشک قانونی انجام شده است .
وی از رشد منفی 7 درصدی ، پرونده های مصدومان ناشی از نزاع در استان خبرداد و گفت: فاروج، تنها شهرستان در مجموعه استان که رشد 11 درصدی ورودی پرونده در این بخش را داشته است.
وی تعداد پرونده های نزاع و ضرب وجرح شهرستان فاروج را 518 فقره عنوان کرد.
سلحشور با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع گفت: در هیمن راستا، ساختمان پزشک قانونی شهرستان فاروج با اختصاص ردیف اعتبار استانی از اعتبارات سفر رهبری در هفته قوه قضاییه سال گذشته در زمینی به مساحت 445 متر کلنگ زنی شد.
وی زیربنای این ساختمان را 198 متر مربع عنوان کرد و گفت: این بنا در زمین واگذار شده از سوی راه وشهرسازی خراسان شمالی با اعتبار 350 میلیون تومان ساخته و امروز به بهره برداری رسید.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7187، 1744 خبرنگار : مرضیه مهربان **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.