به گزارش ایرنا دکتر بابک سلحشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان گفت: در سال گذشته 44 مورد پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده که از این تعداد 15 مورد مربوط به رشته تخصصی زنان و زایمان بوده است.
وی افزود: همچنن پنج مورد پرونده مربوط به رشته پزشکی اطفال، مابقی نیز مربوط به رشته های داخلی، مغز و اعصاب، چشم، گوش و سایر بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 128 پرونده کمیسیون پزشکی تشکیل شده است افزود: از این تعداد 44 پرونده مربوط به قصور پزشکی، 44 پرونده مربوط به کمیسیون های پزشکی قانونی و 40 مورد نیز کمیسیون های روان پزشکی است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تعداد معاینات انجام شده در سال گذشته را 23 هزار و 733 مورد پرونده عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت 2 هزار و 575 پرونده در خصوص آزمایشگاه بوده که از این نظر 34 درصد رشد داشته است.

*حادثه کار در خراسان شمالی 56 درصد کاهش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با بیان اینکه حادثه کار در این استان 56 درصد کاهش یافته است گفت: در سال گذشته 11 نفر در حین کار فوت شدند که در سال 94 ، این آمار 25 مورد بوده است.
سلحشور بر رعایت مسایل ایمنی در کار تاکید کرد و افزود: دو مورد برق گرفتگی، چهار مورد پرت شدن از بلندی، یک مورد برخورد با جسم سخت، یک مورد کمبود اکسیژن و سایر موارد بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین حادثه حین کار مربوط به شهرستان شیروان بوده است گفت: پنج نفر در شیروان در حین کار فوت شدند و دو نفر فوتی ها نیز در بجنورد اتفاق افتاده است.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.